klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 17 februari dure punten laten liggen in het uitduel met SV Almelo. Voor SV Delden leek er bijna een uur lang geen vuiltje aan de lucht, maar in het laatste deel van de wedstijd kreeg de ploeg van trainer Wouter Kwakkenbos de deksel op de neus: 3-2. Door de nederlaag is SV Delden de koppositie kwijt en staat nu derde.

SV Delden begon zeker niet slecht aan de wedstrijd, maar in de eerste helft werd wel duidelijk dat de ploeg de zege niet cadeau zou krijgen. Beide ploegen kregen kansen, maar het duurde tot de 29e minuut voordat de eerste treffer viel. Het was SV Delden dat een ‘goedkope’ strafschop kreeg. Sven Lutke Willink pakte het cadeautje echter dankbaar uit en schoot SV Delden zo naar een voorsprong. De 0-1 bleek ook de ruststand.

Na de pauze leek SV Delden de wedstrijd al snel te beslissen. Christian Vreriks rondde in de 50e minuut een mooie aanval op aangeven van Sven Wold af: 0-2. SV Delden kreeg hierna nog een paar goede kansen en werd zelfs een doelpunt (bal was over de lijn) onthouden. De treffer viel echter aan de andere kant. Nu kreeg Almelo heel makkelijk een penalty toebedeeld. Ook deze werd benut waardoor de aansluiting een feit was.

In de 65e minuut kwam Almelo zelfs langszij. Een vrije bal werd knap achter doelman Ivo Otten geschoten: 2-2. Hierna bleef het een open wedstrijd en hadden beide ploegen kansen op de volgende treffer. Het was uiteindelijk Almelo dat in de 81e minuut het gelukkigst was en de 3-2 tegen de touwen schoot. SV Delden kwam nog dicht bij de 3-3 maar een goede kopbal ging rakelings voorlangs. Eindstand: 3-2.