klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 9 december geen punten overgehouden aan de derby tegen Rood Zwart. Op sportpark De Mors werd het in een matig duel 0-3 voor de bezoekers.

SV Delden en Rood Zwart waren in de beginfase goed aan elkaar gewaagd. De ploegen hielden elkaar in evenwicht zonder daarbij echte kansen te creëren. Het was Rood Zwart dat na 27 minuten spelen de eerste tik uitdeelde. Even daarvoor moest doelman Ivo Otten al reddend ingrijpen, maar een schot van Jelte Linderman was vervolgens te machtig. De bezoekers kregen hierna meer controle over de wedstrijd en Delden had steeds meer moeite om er uit te komen. Vijf minuten voor de pauze leek de ploeg van Remco Dokter recht te hebben op een strafschop, maar de charge op Raymond Kenkhuis bleef onbestraft. Vlak voor de rust schoot Kenkhuis de bal voorbij de doelman van SV Delden. De treffer werd echter afgekeurd vanwege buitenspel.

In de tweede helft probeerde SV Delden op zoek te gaan naar de gelijkmaker, maar het ontbrak de ploeg aan echte scherpte. Rood Zwart bleef eenvoudig overeind, had het betere van het spel en de betere mogelijkheden om te scoren. Vijf minuten voor het einde werd het duel beslist. Een overtreding binnen het strafschopgebied leverde de bezoekers een penalty op die keurig werd benut door Daan Exterkate.

SV Delden probeerde nog een slotoffensief in te zetten, maar verder dan een kopbal die van de lijn werd gehaald, kwamen de mannen van Wouter Kwakkenbos niet. Rood Zwart wist met een snelle aanval aan de andere kant nog wel te scoren. Raymond Kenkhuis rondde beheerst af en bepaalde de eindstand op 0-3.