klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 4 november erg goede zaken gedaan. De ploeg van Wouter Kwakkenbos was thuis veel te sterk (3-0) voor Oldenzaal en meldt zich door de zege in de top van de Vierde Klasse A. SV Delden staat nu vierde met 11 punten uit 6 duels. Nummer twee Vroomshoop heeft weliswaar twee punten meer maar ook een duel meer gespeeld. RSC, dat vandaag niet in actie kwam, gaat aan de leiding met 13 uit 5. Borne staat derde en heeft een punt meer dan Delden.

SV Delden kwam in de derde thuiswedstrijd van dit seizoen goed voor de dag. De ploeg liet de bal goed rondgaan en was vooral over de flanken levensgevaarlijk. De bal werd geregeld aan de bezoekers gelaten, maar deze wisten daar maar zelden gevaar mee te stichten. Na tien minuten sloeg SV Delden de eerste keer toe. Scott Wold kwam in kansrijke positie en schoof de bal laag in de hoek. Hoewel er kansen waren om de score uit te bouwen, werd er voor de rust niet meer gescoord.

Na de pauze was het spelbeeld hetzelfde. Na een klein uur was het opnieuw raak voor de blauw-gelen via opnieuw Scott Wold. Zijn broer Sven besliste de wedstrijd een paar minuten later definitief: 3-0. SV Delden creëerde daarna nog enkele uitstekende kansen, maar miste de nauwkeurigheid in de afronding.