klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 7 oktober de eerste competitienederlaag van het seizoen geleden. Op bezoek bij BVV Borne ging de ploeg van trainer Wouter Kwakkenbos met maar liefst 4-1 onderuit. Halverwege stond er al een 2-0 stand op het scorebord. Pas bij 4-0 kon SV Delden iets terug doen, maar meer dan een eretreffer was dit niet.

Een rake kopbal uit een corner betekende in de 20e minuut de 1-0 voor Borne dat nog in de eerste helft de voorsprong verdubbelde door een bal op de lat in de rebound in te koppen. De enkele keren dat SV Delden voor het Bornse doel opdook wisten de bezoekers elkaar niet goed te vinden, al was Joost Hendrikse vlak voor rust nog wel dicht bij de aansluitingstreffer. Zijn schot smoorde echter in de drukte op de doellijn.

Na een kwartier in de tweede helft besliste Borne de wedstrijd door vlak achter elkaar maximaal te profiteren van zwak ingrijpen in de Deldense defensie. De 4-1, in de 65e minuut, van Scott Wold leidde nog wel een korte periode van druk van de Deldenaren in, maar bleek uiteindelijk niet meer dan een eretreffer.