Klik op de foto voor meer foto's.

De 4-1 einduitslag tegen SC Balkbrug doet een eenvoudige wedstrijd voor SV Delden vermoeden. Niet dat SC Balkbrug zo sterk was, maar van SV Deldenzijde maakten de jongens zich het onnodig erg moeilijk. Pas in de 87e minuut kon Brian Otten met een fraaie treffer het sein ‘brand meester’ geven. Trainer Rene Belt, die het moest stellen zonder zijn laatste man, Marthijn Zweepe, begon met maar 3 verdedigers vrij gewaagd aan de wedstrijd. Er werd even geen rekening gehouden met de supersnelle Patrick Bloemers, die als rechterspits een paar keer fraai over de vleugel door kon komen. In de 5e minuut kwam hij dan ook gevaarlijk dicht bij het doel van Ivo Otten. Ivo hield het slot goed op de deur en gaandeweg de wedstrijd hield de SV Delden defensie de zaak uitstekend onder controle. SV Delden kon het grote overwicht maar niet in doelpunten omzetten. Het spel verliep stroef en regelmatig gingen de ballen als in een trechter richting doel en hiermee wisten de stevige knapen uit Balkbrug wel raad mee. Het bleef moeilijk de muur te slechten en pogingen van afstand van Kevin Otten en Coen Witteveen leverden niets op. Een strafschop moest uiteindelijk de oplossing bieden. Marcel Morsink werd in de 40e minuut onderuit gehaald binnen de zestien en Colin Neuber mocht de klus klaren van de elfmeterstip; 1-0. Heerlijk om net voor de thee de voorsprong te pakken en nog fijner was om net na de thee de score te verdubbelen. Aan de basis van dit doelpunt stond Ivo Otten. Door het pijlsnel in het spel brengen van de bal op Brian Otten, die op zijn op beurt Coen Witteveen vrij voor de doelman zette. De keeper kon Coen nog wel van scoren afhouden, maar Kevin Otten ronde wel heel fraai af; 2-0. Simpel uitspelen zou je zeggen, want met zo’n tegenstander, waarvan het verzet was gebroken, leek een ‘appeltje eitje’. Echter, de realiteit was anders. In de 53e minuut werd SC Balkbrug een doelpunt op een presenteerblaadje aangereikt. Door heel slapjes terug te spelen richting eigen doel kon Dennis Fermin heel simpel de aansluitingstreffer binnen schieten. Echt spannend werd het niet meer. SC Balkbrug speelde te pover en het waren vooral Brian Otten, schitterende kopbal, en Coen Witteveen, slimme actie in de zestien, die er dicht bij waren. In de 87e minuut was er dus die fraaie treffer van Brian Otten, maar een paar minuten later deed Arjan Deuseman er nog een strikje om door een prima voorzet van Kevin Otten voor de inkomende Coen Witteveen snoeihard achter zijn eigen doelman te schieten. De 4-1 eindstand was hoe dan ook dik verdiend.