klik op de foto voor meer foto 's

SV Delden 1 heeft geen punten overgehouden aan de ontmoeting met Vosta. In Enschede eindigde het duel in 1-0 voor de thuisploeg. SV Delden was in fases de betere ploeg en kreeg met de nederlaag eigenlijk te weinig. De eindstand stond al bij rust op het scorebord. Een slotoffensief van de blauw-gelen in de tweede helft leverde geen gelijkmaker meer op.

De ploeg van trainer Harold Oude Veldhuis begon uitstekend aan de wedstrijd en was in de beginfase de bovenliggende partij. De Deldenaren kregen ook enkele kansen om op voorsprong te komen maar onder anderen Erwin Morsink zag zijn inzet gekeerd worden. Na een kwartier spelen kantelde de wedstrijd en nam Vosta het initiatief over. Dit leverde aanvankelijk nog niet veel problemen op voor de bezoekers uit Delden, maar na ruim een half uur spelen wist de thuisploeg toch op voorsprong te komen. Ook in het restant van de eerste helft was Vosta beter en SV Delden mocht van geluk spreken dat het niet nog een tegentreffer incasseerde. Ruststand: 1-0.

Na de pauze ging SV Delden op zoek naar de gelijkmaker. Vosta bood echter goed tegenstand en veel kansen kreeg Delden dan ook niet. De beste mogelijkheid was opnieuw voor Erwin Morsink, maar de kans ging verloren omdat hij te lang wachtte met de afronding. In het laatste kwartier ging SV Delden één op één spelen en drukte het Vosta terug op eigen helft. Dit leek tien minuten voor het einde de verdiende gelijkmaker op te leveren, maar het doelpunt werd afgekeurd wegens vermeend buitenspel. Het slotoffensief van SV Delden leverde daarna niets meer op. Vosta kwam nog bijna op 2-0 maar zag een vrije trap op de lat eindigen. Eindstand: 1-0.