klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 is er zondag 8 november niet in geslaagd om te stunten tegen het hooggeklasseerde BSC Unisson. In Boekelo werd het in een aantrekkelijk duel 5-3 voor de thuisploeg. Halverwege stond de nummer drie van de ranglijst al met 3-1 voor. De doelpunten van SV Delden kwamen op naam van Sven Wold (2x) en Niek Boerboom.

SV Delden startte prima aan het duel met BSC Unisson, waar trainer René Belt dit seizoen de scepter zwaait. De eerste aanval van de wedstrijd was voor de blauw-gelen en daaruit was het meteen prijs. Topscoorder Sven Wold kwam in kansrijke positie en verschalkte de doelman met een prima lobje. De vroege achterstand schudde de ploeg uit Boekelo wakker en meteen na de aftrap was het alweer gelijk. De eerstvolgende aanval na de gelijkmaker was het opnieuw raak voor BSC Unisson: 2-1. Daarna was het meteen weer de beurt aan SV Delden, maar Timo Gerritsjans zag zijn inzet worden gekeerd door de doelman.

De ploeg van trainer Harold Oude Veldhuis bleef in deze fase goed druk zetten op de tegenstander en kwam nog een aantal keren gevaarlijk voor het doel. Het was echter Unisson dat op de counter voor de meeste dreiging zorgde. Dit resulteerde in de 35e minuut in de 3-1 waarbij de verdediging van SV Delden simpel werd uitgespeeld. Joost Hendrikse kreeg vlak voor de pauze nog de kans om de aansluitingstreffer te maken maar zijn inzet ging recht op de doelman. Ruststand: 3-1.

Na de pauze startte SV Delden fel en ging meteen op zoek naar een tweede treffer. Onder anderen Niek Boerboom, Joost Hendrikse en Sven Wold kregen hiertoe mogelijkheden, maar gescoord werd er niet. Na 20 minuten in de tweede helft nam BSC Unisson het initiatief over en kreeg het een aantal prima mogelijkheden om de wedstrijd definitief te beslissen. De treffer viel uiteindelijk in de 74e minuut toen afgemeten voorzet volkomen vrij mocht worden binnengekopt.

Vlak hierna deed SV Delden iets terug. De doelman van de thuisclub beging een overtreding op Sven Wold en de scheidsrechter gaf een penalty. Niek Boerboom vond in eerste instantie nog de doelman en de paal op zijn weg, maar tekende in de rebound toch voor de 4-2. Het spel golfde hierna op en neer met kansen voor beide teams. Sven Wold zag zijn kopbal worden gered en Ivo Otten redde knap op een inzet van de thuisploeg.

In de 86e minuut werd het alsnog 5-2. Het vlagsignaal voor buitenspel werd niet overgenomen door de scheidrechter en de thuisploeg maakte hiervan optimaal gebruik. Het laatste woord was aan SV Delden dat de einduitslag vlak voor het einde nog iets dragelijker maakte. Topscoorder Sven Wold kopte een cornerbal knap tegen de touwen. Eindstand: 5-3.