Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Delden 1 - Diepenheim 1
(7 november 2010)

Het was en bleef een bloedeloze 0 – 0. SV Delden dat afgelopen zondag ver onder zijn niveau speelde tegen Diepenheim liepen tegen het eerste puntverlies aan in eigen huis. Thuis was de ploeg van Henk Drenth altijd de bovenliggende partij. Dit was zondag ook wel het geval, maar het overwicht werd niet in doelpunten uitgedrukt. Trainer Henk Drenth had Marc Brinkcate opgeroepen het blessureleed in de voorste linie op te vangen, maar helaas was deze poging van korte duur. Marc werd slachtoffer van een zware overtreding die door de lankmoedige leidsman onbestraft bleef, schande. Voor Marc een helaas een hele vroege winterstop en een Hofderby die er niet vriendelijker op werd. Van Diepenheim zijde kwam na 23 minuten de eerste serieuze kans. Jelte Warmtink kon vrij op doelman Ivo Otten afgaan, maar Ivo kwam fraai uit en gaf Jelte geen kans. Dit was ook het enige wapenfeit van Diepenheim in de eerste helft. Aan de andere kant waren er in de fase tot de rust volop kansen voor SV Delden de score te openen. Tot twee keer toe bleef een goede voorzet van Colin Neuber onbenut en een bekeken steekpass was net te scherp. Door het vele blessureleed duurde de eerste helft maar liefst 55 minuten.

In de tweede helft werd het spel er niet beter op. SV Delden viel wel aan, had het betere spel, maar echt gevaarlijk wisten onze jongens voorin niet te worden. In de 50e minuut leek het er even op. Uit een corner kon Wim Holterman de bal inzetten en een bekeken lobje van Coen Witteveen zou een beter lot verdienen. Diezelfde Wim moest even later aan de noodrem trekken op de rand van de 16- meterlijn. Hiermee kreeg Diepenheim zijn beste kans in de tweede helft, maar de vrije trap leverde geen enkel probleem op voor de uitstekend keepende Ivo Otten. In de slotfase van de wedstrijd waren er nog dotten van kansen voor SV Delden. Tot drie toe kon Brian Otten op het doel van Diepenheim afgaan, maar wist zijn goede wedstrijd niet te bekronen met een doelpunt. De beste kans was in de allerlaatste seconden van de wedstrijd. Uit een vrije trap kon Mark Tuitert bij de tweede paal maar zo binnen knikken, echter vriend en vijand zag de bal net naast het doel verdwijnen. De beloning bleef uit voor het betere spel van SV Delden. Deze eerste wedstrijd voor de tweede periode is SV Delden slecht begonnen. Volgende week is de uitwedstrijd tegen SVBV in Barchem om het een en ander recht te zetten en de vieze nasmaak van deze rommelige en te harde wedstrijd weg te spoelen.