Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

SV Delden D-cup toernooi
(30 augustus 2009)

Zondag 30 augustus vond op het nieuwe kunstgras van SV Delden voor de tweede keer in successie de strijd om de "SV Delden D-cup" plaats. In dit uitermate sportief verlopen toernooi streden tien dames-zeventallen in twee poules om de bovenste plaatsen. In de finale, tussen OVC'21 en Losser, toonden de dames uit Ommen zich met 2-0 de sterkste.

Zaterdag 29 augustus rolde, in het kader van het trainingsweekend van de selectie-elftallen, de bal voor het eerst over het nieuwe kunstgras van SV Delden. Een dag later hadden de dames de primeur om op het nieuwe hoofdveld de eerste wedstrijden te spelen. Op het programma stond de tweede editie van de "SV Delden D-cup", het toernooi voor dames-zeventallen.
De formule voor dit toernooi was gelijk aan vorig seizoen. De wedstrijden op het kunstgras, enkel onderbroken door een uitstekend verzorgde gezamenlijke broodmaaltijd in de kantine, verliepen dan ook allemaal op rolletjes. Onder de welluidende klanken van de K&N drive-in show streden twee teams van SV Delden, zeven gast-teams en een all-stars team in twee poules om de bovenste plaatsen.
Al vroeg in het toernooi werd duidelijk dat de "D-cup" dit jaar niet in Delden zou blijven. De teams van OVC'21 en Losser wisten beslag te leggen op een plaats in de grote finale. In deze finale toonden de dames uit Ommen zich met 2-0 de terechte winnaar van het toernooi.
Na de prijsuitreiking, waarbij door voorzitter Hans van Laarhoven behalve de perfecte organisatie binnen en buiten de lijnen ook de sportiviteit van alle deelnemende teams werd geprezen, bleef het nog enkele uurtjes zeer gezellig in de kantine en op het terras op De Mors. Tot volgend jaar!

Uitslag "SV Delden D-cup" 2009
1. OVC'21