Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Inloopdag SV Delden
(30 mei 2009)

Het was een prachtige dag, de 30e mei. Er was dan ook van alles te doen; zo was er de welpeninloop, het meiden E toernooi, het ouderkind toernooi en er werd officieel afscheid genomen van het echte gras op het hoofdveld. Daarbij was het ook nog eens stralend weer.

Om 10.00 was het al behoorlijk druk op “de Mors”. De welpen en hun trainers stonden klaar voor hun demonstratietraining en de meiden van het E-toernooi waren allemaal gearriveerd. De welpen werkten enthousiast en onder grote belangstelling het uitgezette circuit af. De welpen zijn de 4, 5 en 6 jarige voetballertjes bij SVDelden. De oudsten hebben al een heuse competitie en voetballen wekelijks 4 tegen 4 tegen verenigingen in de buurt. De jongste welpen trainen op de zaterdag-ochtend en maken vooral veel plezier. Na de inspannende demonstratie was er natuurlijk ranja voor alle kinderen en koffie voor de ouders. Daarna vermaakten de kinderen zich op het grote springkussen. Er is een flink aantal inschrijf-formulieren meegenomen en de eerste nieuwe welpen hebben zich al weer aangemeld.

Tegelijkertijd met de welpentraining startte ook het meiden E toernooi. Maar liefst 8 meidenteams; GFC, PH, Wilhelminaschool, BWO, Fleringen, SVZW, RoodZwart en SVDelden, streden om de grote beker. Wilhelminaschool was huizenhoog favoriet; de meiden uit Hengelo waren immers al ongeslagen kampioen geworden in de competitie. En inderdaad wonnen ze de beker, maar het ging ze niet makkelijk af! In de poule was het al heel lastig, samen met GFC en Fleringen behaalden ze 6 punten. Wilhelminaschool ging op doelsaldo als 1e door. De finale ging tegen de winnaar van de andere poule; BWO. Ook deze wedstrijd was heel spannend en eindigde gelijk. Penalty’s moesten uitkomst brengen en daar bleek Wilhelminaschool net wat beter in te zijn. Op de tweede plaats eindigde dus BWO, derde werden de meiden uit Fleringen en als vierde eindigde PH. Dat het een spannend toernooi was blijkt wel uit het feit dat alle vier finalewedstrijden in een gelijkspel eindigden en penalty’s uitkomst moesten brengen. De Deldense meiden van RoodZwart en SVDelden vielen net buiten de prijzen, maar dat geeft niet, want het was vooral een sportief en heel gezellig toernooi dat zeker voor herhaling vatbaar is.

Na de prijsuitreiking was het al weer tijd voor het ouder-kind-toernooi. Dit toernooi is inmiddels de traditionele afsluiting van het voetbalseizoen bij SV Delden. Vooral de jongens van de E hadden met veel bravoure te kennen gegeven, de ouders wel even in de pan te zullen hakken. De ouders dachten daar echter anders over. Wat de uitslag precies is geworden is de schrijver van dit artikel niet bekend. Ook de andere wedstrijden waren heel sportief en vooral heel gezellig, maar er was voor de ouders weinig eer te behalen. De kinderen waren te goed en vooral veel te snel.

Na het ouder-kind-toernooi werd afscheid genomen van drie jeugdleiders. Wim Holterman, Ronnie Hendrikse en Wim Mensink keren volgend seizoen niet als leider terug. Jeugdvoorzitter Jos Eijsink bedankte de drie hartelijk voor alles wat ze de afgelopen jaren voor de jeugd hebben betekend en gaf ze een aandenken van de club. Alle jeugdleden kregen de officiële SV Delden Oorkonde voor getoonde inzet en sportiviteit uitgereikt.

Daarna werd officieel afscheid genomen van het echte gras, dat meer dan 35 jaar dienst had gedaan, van het hoofdveld. Alle aanwezigen verzamelden zich in en rond de middencirkel alwaar voorzitter Hans van Laarhoven de middenstip er uitstak.

De dag begon met een training voor de allerkleinsten.
Onder leiding van dhr. Rayson, worden een flink aantal oefeningen gedaan.

Uiteraard onder toezicht van enkele moeders, broertjes en/of zusjes.

En na de tijd wordt er natuurlijk een verdiend en heerlijk glaasje
ranja gedronken.

Uiteraard was er ook een springkussen aanwezig, zodat de kids
die nog genoeg energie hadden er lustig op los konden springen.

Ondertussen werd er op het hoofdveld een toernooi gespeeld door
de jongere meiden...

Hier de Delden-girls in actie tegen de meisjes van GFC uit Goor.

Ook de meisjes van PH en BWO waren van de partij.

Hier een aanval van Delden onder aanvoering van Danique Vaanholt.

Na de wedstrijd uitzinnige vreugde, na het winnen van de penalties.

Maar de uiteindelijke winnaar waren de meiden van Wilhelminaschool, hier rechts in beeld.

Maar de dag was nog niet voorbij, de omroeper zegt dat de welpen
en de ouders zich klaar moeten maken voor het ouder-kind-toernooi.

Hier twee teams die de strijd met elkaar aangingen.

Ook de wat oudere meiden lieten zien een best balletje te kunnen trappen.

Maar eigenlijk werden de ouders aan alle kanten uitgelopen.

De snelheid en de inzet van de kinderen waren overheersend.

Als afsluiting van de dag werd de Deldense middenstip er
uitgestoken door de voorzitter, Hans van Laarhoven. Dit alles om
de eerste schop in de grond te zetten op weg naar het nieuwe
hoofdveld wat van kunstgras wordt gemaakt.

In herinnering: De Deldense middenstip