Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Balkbrug 1 - Delden 1
(15 april 2012)

Het was zondag 15 april geen hoogstaande wedstrijd in Balkbrug. De ingrediënten voor een mooie wedstrijd waren er ook niet echt, want de scherpe wind was van grote invloed op het spel. Aanvankelijk begon SV Delden uitstekend aan de wedstrijd, al in de derde minuut was er een uitstekende kans voor Coen Witteveen, echter de openingstreffer liet nog op zich wachten.
SC Balkbrug mag dan wel op de laatste plaats, maar was in de beginfase wel heel erg lastig voor de SV Delden verdedigers. Vooral Patrick Bloemberg was moeilijk te beteugelen. Met zijn snelheid wist hij zich in de 24e minuut een beste kans creëren en in de 32e minuut wist hij een verdwaalde bal bijna binnen te werken.

Het initiatief lag de gehele wedstrijd bij SV Delden en het spel was dan ook voornamelijk op de helft van SC Balkbrug. Helaas ontbrak de precisie de finesse om met goed combinatievoetbal de verdediging van SC Balkbrug op de knieën te krijgen.
Het leek er dan ook op dat de 0 – 0 tot de rust op het scorebord zou blijven staan, maar een ingeving van Coen Witteveen bracht op de valreep hierin verandering. Hij schoot de prima inde hoek, de keeper wist met een ultieme poging het leer nog wel te keren, maar Gerrit Naafs was er als de kippen bij en de 0 – 1 was een feit.

In de tweede helft keerde Martijn Vriezekolk niet terug vanwege een hardnekkige blessure en ook Frank van Geenen was al snel weer terug op de bank. Het werd de wedstrijd van de vele afwezigen, want Marthijn Zweepe, Timo Braakhuis, Brian, Kevin en Ivo Otten en Ruben Klumpers waren ook niet van de partij. In Bas Eekers, Frank ten Voorde, en na goed scoutingzwerk, Pieter Bordes werden waardige vervangers gevonden. Zij stonden dan ook aan de basis van een prima tweede helft.
In de 48e minuut beloonde Gerrit Naafs zich niet na een prima actie. De mooiste aanval was in de 57e minuut, opgezet door Marcel Morsink, die met een perfect een-tweetje met Gerrit Naafs door de defensie van SC Balkbrug sneed. Helaas was doelman Joey Overes niet van plan met het feestje mee te werken, want zijn uitstekende redding hield Marcel Morsink van een score af. Even later was het showtime voor Frank te Voorde. Met fraaie actie bracht hij Coen Witteveen in stelling, echter was zijn sierlijke omhaal onvoldoende om de doelman te verrassen.

Het grote veldoverwicht kreeg uiteindelijk toch zijn beloning. Een prima vrije trap werd door Frank ten Voorde met een halve omhaal à la Gerd Mûller onhoudbaar binnen geschoten; 0 -2. Daarmee was in de 80e minuut de wedstrijd gespeeld, ware het niet dat leidsman Kruit wel heel erg veel blessuretijd, de 95e minuut, een corner gaf aan SC Balkbrug. De bal ging op miraculeuze wijze in enen in het doel. Zo kwamen de gastheren nog onverwacht middels Ruud Habers aan de eretreffer.