Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Delden 1 - SVV'91 1
(11 maart 2012)

Het heeft even geduurd, maar na lange tijd heeft SV Delden de wedstrijd winnend weten af te sluiten. SVV ’91 uit Enschede leek aanvankelijk een gemakkelijke middag te krijgen op de Mors in Delden. Na 8 minuten stond SV Delden al op een hopeloze 0 – 2 achterstand en het leek een afgang te gaan worden die wel eens in de dubbele cijfers zou gaan eindigen.
In de 3e minuut was het Melvin Kloppenburg die de verdediging van SV Delden wakker schudde door simpel voor SVV ’91 te scoren. Vijf minuten later was het weer raak. Een vrije trap van zo’n twintig meter van het doel werd door Melvin Kloppenburg snoeihard in de bovenhoek geschoten. Deze ‘streep ‘liet Ivo Otten volkomen kansloos.

Gaandeweg kwam SV Delden beter in de wedstrijd. De inbreng van Gerrit Naafs was erg belangrijk als aanspeelpunt, bracht rust aan de bal, en liet anderen daardoor beter renderen. Met name Colin Neuber, de laatste weken onzichtbaar, kon hiervan profiteren. Hij was regelmatig de aangever voor Gerrit Naafs. Die het in de 13e minuut met een geplaatst schot probeerde de keeper te verrassen. Rond het halve uur was het tot twee keer Gerrit Naafs die het doel van SVV ’91 bestookte. Eerst met een afstandsschot, maar uit de daaruit voortvloeiende corner was het toch raak. Een voorzet van Kevin Otten werd door Gerrit Naafs zuiver in de hoek geplaatst; 1 – 2. En nog geen vijf minuten later was de stand weer gelijk. Goed voorbereidend werk van Kevin Otten gaf Gerrit Naafs de gelegenheid de verdediging in de luren te leggen en de 2 – 2 binnen te schieten.

Na de thee leek SVV ’91 de wedstrijd alsnog naar zich toe te trekken. Regelmatig kwam de verdediging van SV Delden onder druk te staan, maar het was een uitstekend keepende Ivo Otten die in deze fase zijn ploeg op de been hield. Aan de andere kant was er een beste mogelijkheid voor Gerrit Naafs, die met een bekeken lobje de doelman probeerde te verrassen. De wedstrijd kwam rond het uur weer wat in evenwicht. Bij SVV ’91 was het beste er wel van af. De meesten zaten er een beetje door, alleen de razend snelle Asswa probeerde het nog wel eens, maar kreeg te weinig steun om Ivo Otten te verrassen.
In de slotfase kon SV Delden het ‘stokje’ weer over nemen en de hoofdrol was weer voor Gerrit Naafs. Hij liet op de linkerflank zijn achtervolgers de hielen zien en gaf Coen Witteveen de bal op een presenteerblaadje. Voor Coen een koud kunstje de bal binnen te werken en de 3 – 2 overwinning op het scorebord ter zetten.