Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Delden 1 - Vasse 1
(4 december 2011)

Dat was flink balen. De volle winst in de blessuretijd weggeven is natuurlijk dom, maar het uiteindelijke gelijke spel gaf de verhoudingen toch wat beter weer. Ivo Otten was wel de grote man bij SV Delden, want hij keepte een voortreffelijke partij. SV Delden begon goed aan de wedstrijd, was scherp en vooral de terugkeer van Timo Braakhuis in de basiself was een duidelijke versterking. Het was wachten tot de 22e minuut voor eerste echte kansen in de wedstrijd. Aan SV Deldenzijde hield Ivo Otten met een prima redding SV Vasse van het scoren af en in de tegenstoot sneed Daniel Higgenbotham door de Vasser defensie en besloot met een schot dat maar net over ging. Wat kansen betreft hielden de ploegen elkaar in evenwicht, want in de 27e minuut moest Ivo weer handelend optreden en een minuutje later bediende Colin Neuber Daniel Higgenbotham met een prima pass. Het lobje van Daniel over de keeper was prachtig, maar verdween net langs de verkeerde kant van de paal. Deze actie verdiende een beter lot. In het tweede bedrijf begon SV Vasse sterk. Twee dikke kansen in ede 48e en 60e minuut werden niet benut. Aan de andere kant was een interceptie, zoals dat zo mooi heet, van Marthijn Zweepe de inleiding tot een fraaie treffer van Coen Witteveen. Marthijn, veroverde de bal en schoof door en bediende Coen uit het boekje, die schoof de bal vervolgens in het hoekje; 1-0 De vreugde was echter van korte duur. In de minuut erop was het alweer gelijk. Een prima voorzet werd fraai, maar met de geur van buitenspel, afgerond door Walter Kemna. Nu was Ivo Otten kansloos en 1-1 een feit. Het kan soms snel gaan, want binnen de minuut was het aan de andere kant weer raak. Daniel Higgenbotham leek door te breken, maar met een duidelijke handsbal wist de Vasser verdediger erger te voorkomen. De vrije trap, net buiten de zestien, was een klusje voor Colin Neuber. De prima ingeschoten bal kon de keeper nog keren, maar Coen Witteveen was er als de kippen bij om de bal alsnog binnen te werken; 2-1. Heerlijk voor Coen Witteveen natuurlijk. De laatste weken wist hij maar moeilijk het netje te vinden, maar met hard werken lijkt hij weer op de goede weg. SV Delden leek op een overwinning af te stevenen, soms lieten ze de jongens uit Vasse wel erg veel ruimte en kwamen daardoor een paar maal met de schrik vrij. In de echte slotfase kwam SV Delden weer wat meer aan het voetballen, maar ver in blessuretijd kreeg SV Vasse, door dom balverlies, alsnog de gelegenheid middels Rudolf Wigger de 2-2 binnen te schieten. Aanstaande zondag staat de pittige uitwedstrijd tegen Lettele op het programma. De laatste voor de winterstop is cruciaal, want door een zege kan het team van Rene Belt aanpikken en nog meedoen om de prijzen.