Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Clinic dames FC Twente
(29 oktober 2011)

Afgelopen zaterdag, 29 oktober, was het zover. Een deel van het damesteam van FC Twente, kampioen van Nederland en onlangs nog meespelend in de Champions League, verzorgden op het terrein van voetbalvereniging Rood Zwart een voetbalclinic voor alle jeugdige meisjesvoetbalsters uit Delden. Samen met SV Delden waren alle meisjes uit de F, E en D jeugd uitgenodigd om mee te doen en er waren ook nog een aantal vriendinnen meegekomen om kennis te maken met de snelst groeiende jeugdsport voor meiden. De omstandigheden konden niet beter. Het was mooi zacht en droog herfstweer, er waren vele enthousiaste toeschouwers, het was zeer goed georganiseerd door een mooie samenwerking tussen SV Delden en Rood Zwart en de aanwezige speelsters van FC Twente waren zeer gemotiveerd om de Deldense voetbalmeiden onder handen te nemen. Dankzij het prijsvraagproject Duurzaam dorp Overijssel, waarin Delden middels een plan van de Stadsraad genomineerd is bij de laatste acht (www.jijenoverijssel.nl), was het mogelijk geworden om dit promotie-evenement te organiseren. De Stadsraad overhandigde de coördinatoren van zowel SV Delden (Jannie Lutke Willink) als Rood Zwart (Connie Kemerink) een bloemetje om ze te bedanken voor de inspanning die resulteerde in een gezellige en professionele invulling van de middag. Erwin Zwijnenberg en Robert Ros voerden namens beide verenigingen nog even het woord en Jaap Huurman sprak namens de Provincie een paar woordjes om de kracht van duurzaamheid binnen Overijssel te onderstrepen. Het werd een creatieve, inspannende een zeer leerzame training, waarin alle jeugdspelers goed konden zien wat er in de toekomst sportief allemaal mogelijk is. Na ontvangst van een FC Twente tas, het uitdelen van een paar leuke prijzen en een afsluitend drankje in de kantine, keerden allen tevreden huiswaarts. Deze samenwerking tussen SV Delden en Rood Zwart en daarnaast de bereidheid van FC Twente om dit initiatief te ondersteunen smaakt zeker naar meer en het was mooi om te zien dat er zoveel enthousiaste en talentvolle speelsters rondlopen binnen Delden.