Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Delden 1 - FC Aramea 1
(9 oktober 2011)

Balen, en nog eens balen. Zo’n uitstekende partij en die niet om kunnen zetten in winst. Na twee keer drie kwartier een prima teamprestatie te hebben geleverd en toch met lege handen staan. Dit overkwam SV Delden afgelopen zondag tegen koploper FC Aramea uit Enschede. De jongens van Arameense afkomst vormen met ingang van dit seizoen een nieuwe club. Het is een verzameling van uitstekende voetballers, maar er is nog geen sprake van een echt team. In de beginfase van de wedstrijd leek SV Delden totaal te worden overlopen. Met snel combinatievoetbal sneden zij als een mes door de boter. De storm was na ongeveer tien minuten geluwd en SV Delden kwam gaandeweg in de wedstrijd.

De eerste beste aanval in de 14e minuut zou meteen raak kunnen zijn. Ibrahim Shamboaver werd binnen de zestien met een wilde trap gevloerd. Een elf meter zou op zijn plaats zijn. Echter scheidsrechter Wippo uit Oldenzaal hield het bij een goed gesprek. In dezelfde minuut was het aan de andere kant wel raak. Heel simpel balverlies aan SV Deldenzijde gaf Robert Demirel vrije doortocht naar het doel. Oog in oog met Ivo Otten maakte hij de zaak koeltjes af; 0-1.

Een tegenvaller van jewelste natuurlijk, maar de ploeg van Rene Belt gooide er maar eens een schepje bovenop. Er werd pittig gestreden en beloning volgde. Een vrije trap van Kevin Otten verdween via een speler van Aramea maar zo in de bovenhoek. De 1-1 gelijke stand gaf de burger moed en SV Delden nam stevig het heft in handen. Bij FC Aramea liep het niet meer en de jongens begonnen op elkaar te mopperen. In het bijzonder Robert Demirel liet blijken dat tegenslag niet in zijn boekje voorkomt. Hij provoceerde dan ook regelmatig de boel en scheidsrechter Wippo trad niet echt op en hield het vele malen slechts bij waarschuwinkjes.

In de slotfase van de eerste helft zat er een voorsprong voor SV Delden dik in. Een prima schot van Daniel Higgenbotham ging rakelings over en een prima genomen corner werd door Ibrahim Shamboaver net over geknikt.

De tweede helft begon SV Delden voortvarend. De eerste beste aanval leverde direct een corner op. Kevin Otten gaf de bal uitstekend voor en Marthijn Zweepe kon simpel afmaken; 2-1. De vreugde was echter van korte duur. Een licht vergrijp buiten de zestien leverde Marthijn Zweepe de rode kaart op waar geel ook een optie was. Ondanks dat SV Delden met tien man kwam te staan bleef de ploeg de aanval zoeken.

Een vrije trap voor FC Aramea bracht de rust terug in de Aramea gelederen. Want deze slechte vrije trap werd niet goed verwerkt door Ivo Otten en Shejauddin Amiri was er als de kippen bij de 2-2 binnen te tikken.

SV Delden bleef gaan voor de volle winst. Maar daar waar Coen Witteveen en Ibrahim Shamboaver niet succesvol waren, was dat Robert Demirel wel. Met een goede aanval dit keer kwam de eindstand van 2-3 op het scorebord.

Heel sneu om na zo’n goede wedstrijd met lege handen te blijven staan.