Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Smarty has a deprecated constructor in /var/www/vhosts/svdelden.nl/httpdocs/smarty/libs/Smarty.class.php on line 64

Delden 1 - Lettele 1
(11 september 2011)

Diep in blessuretijd beloonde Coen Witteveen de veerkracht van de ploeg met de verdiende gelijkmaker.

SV Delden begon zondag uitstekend aan de wedstrijd. Van meet af werd veel druk gezet en lieten daarmee de jongens uit Lettele geen moment in de wedstrijd komen. Dit leverde dan ook gelijk kansen op. Mark Tuitert kwam over links een paar keer goed door, maar het ontbrak aan de afwerker voor het doel. In de 9e minuut wist een prima voorzet van Mark Tuitert nu wel Coen Witteveen te bereiken, maar vrij voor het doel ging zijn kopbal rakelings naast.
Het doelpunt kon niet uitblijven, want de kansen stapelden zich op. Daniel Higgenbotham zag zijn inzet rakelings naast gaan en een prima Aktie van de uitblinkende Michel Teela kon nog worden gekeerd door doelman Peter Groot Koerkamp. In de 16e minuut was het dan eindelijk raak. Goed inspelen van Colin Neuber op Kevin Otten die zich goed vrij speelde binnen de zestien en fraai binnen schoot, onhoudbaar en de dik verdiende 1 - 0 voorsprong was een feit.

SV Delden bleef het beste van het spel houden, maar leek toch wat te gemakkelijk te worden, want kansen voor Mark Tuitert, Coen Witteveen en Kevin Otten, na een prima steekpass van Colin Neuber bleven onbenut en daarmee verzuimde het team afstand te nemen van Lettele die hier maar bitter weinig tegenover wisten te stellen. Het bleef bij één goede kans, maar Roy Poelman stond goed en met deze krappe voorsprong werd gerust.

In de tweede helft kwam Lettele als herboren uit de kleedkamer, namen direct het initiatief en kwamen in de 46e minuut naast SV Delden. Mark Scholten liet Roy Poelman met een bekeken lobje kansloos, 1 – 1. Een tegenvaller van jewelste natuurlijk, want de gehele eerste helft ben je de bovenliggende partij. In de zelfde minuut leek het er even op dat SV Delden de voorsprong weer terug zou pakken. Een schot van Coen Witteveen kon nog door doelman Peter Groot Koerkamp worden gekeerd, maar Kevin Otten kon het in de rebound niet afmaken.

Teveel balverlies aan SV Deldenzijde bracht onrust in de defensie. Jan Willem de Brouwer schoot voor Lettele via Roy Poelman op de paal, maar Joost Leerkes was er als de kippen bij om Lettele op voorsprong te brengen, 1 – 2. De vreugde voor de Lettelnaren was van korte duur, want drie minuten later stonden de partijen weer op gelijke hoogte. Na een afgeslagen corner schoot Daniel Higgenbotham de bal snoeihard op het doel. De afgeslagen bal werd door Marthijn Zweepe keurig binnen geschoten: 2 – 2.

Met nog een kwartiertje op de klok gingen beide teams voor de volle winst en leek Lettele daarmee aan het langste eind te trekken, want in de 84e minuut werd een afgeslagen vrije trap van Lettele ongelukkig geraakt door Ibrahim Shamboaver en zag Roy Poelman tot zijn grote verrassing de bal in het hoekje verdwijnen.

Met nog 5 minuten op de klok leek de strijd beslist. Leek, want het team toonde veerkracht en ver in blessuretijd werd een prima voorzet van Kevin Otten op juiste wijze geschat door Coen Witteveen en liet met een fraaie kopbal doelman Groot Koerkamp volledig kansloos: 3– 3.

Daniel Higgenbotham zorgde met een daverend afstandschot van zo´n 40 meter voor het slotakkoord. De bal verdween net over de kruising. De volle winst zat er dus net niet in, maar het gelijke spel was dik verdiend.