klik op de foto voor meer foto's

Zaterdag 17 oktober had de sponsorcommissie van SV Delden voor de leden van de businessclub en voor de pakketsponsors een unieke activiteit op de kalender gezet: een uitstapje naar de businessclub van Heracles Almelo, in combinatie met een bezoek aan de absolute topwedstrijd in de eredivisie, tegen koploper Ajax. Dat de wedstrijd nooit echt spannend werd mocht de pret niet drukken; de reis in de VIP-bus, het verblijf in de Almelose businessclub en de plek op de tribune, vlak naast een aantal fanatieke en luidruchtige Ajacieden, waren voldoende ingrediënten voor een onvergetelijke avond.

Het uitstapje naar Almelo was tot in de puntjes verzorgd. Bij aankomst bij eetcafé Harlekijn-Smitties trok de donkerblauwe bus in de Langestraat al meteen de aandacht. De bus leek wat groot voor het verzamelde gezelschap, gezien de twintig beschikbare toegangsbewijzen voor de wedstrijd, maar na het poseren voor de 'teamfoto' bleek de bus precies op maat. Het interieur van de bus was eenvoudigweg iets luxer dan dat van de doorsnee Oad-bus.

Op de heenreis zat de stemming onder de Deldense ondernemers er meteen al goed in en dat werd na aankomst in Almelo alleen nog maar beter. Welkom geheten en de hele avond begeleid door Albert Kamp, vertegenwoordiger van de spelers van oud-Heracles, schoof iedereen soepel door de entreepoortjes naar de businessclub. Daar, op de eerste verdieping van het prachtig 'vernieuwbouwde' stadion, raakte het langzaamaan al gezellig vol en begon de spanning voor de topper in de eredivisie voelbaar op te lopen. Heracles-voorzitter Jan Smit, op de voet gevolgd door een professionele cameraploeg, liep rond met een grijns van oor tot oor. Het gaat boven verwachting goed in Almelo en als je wint, dan heb je vrienden.

Aangezien de hoofdtribune, net als het hele stadion, tot aan de laatste stoel bezet was, had Albert Kamp voor de sponsors en businessclub-leden van SV Delden speciale plaatsen geregeld: pal naast het uitvak en vlak naast enkele andere verdwaalde Ajax-supporters. Hoewel de gang naar deze 'sfeer-stoelen' niet geheel vlekkeloos verliep - de dienstdoende steward had het begin van de briefing gemist en weigerde pertinent om de Deldenaren door het poortje te laten - was het verblijf in de nok van het stadion uitermate aangenaam. Alle aanwezigen, Heraclied of niet, waren het er over eens: de 'vernieuwbouw' in Almelo was uitstekend geslaagd: de extra ring zorgt voor een prachtige ambiance, alle supporters zitten kort op het veld en zelfs vanaf de brede, prima toegankelijke omloop tussen de eerste en de tweede ring is de wedstrijd perfect te volgen.

In vak II bleken de stewards, de servicemedewerkers en de politieagenten meteen vanaf het begin de nodige moeite te hebben met de luidruchtig aanwezige Ajacieden. De ondernemers uit Delden daarentegen, geholpen door de bar vlak om de hoek, wisten bij de supporters van de koploper wel de juiste toon aan te slaan. Gebroederlijk werd de wedstrijd gevolgd - een wedstrijd die, door twee majestueuze doeltreffende Amsterdamse afstandsschoten al vroeg in de eerste helft, nooit echt spannend werd.

Het mocht de pret op de tribune niet drukken en ook de sfeer na afloop van de wedstrijd, in de bomvolle businessclub, was er niet minder om. De sponsors en de leden van de businessclub van SV Delden, als een vis in het water in deze sfeerrijke entourage, maakten volop gebruik van de gelegenheid om nog even na te praten over de wedstrijd en om de onderlinge contacten verder aan te halen.

Na een geanimeerde terugreis waren, bij terugkomst in Delden, alle betrokkenen gelijkgestemd: de sponsorcommissie van SV Delden was er uitstekend in geslaagd om iets terug te doen voor haar trouwe sponsors. Sportiviteit gekoppeld aan gezelligheid; het bezoek aan de businessclub van Heracles Almelo bleek een schot in de roos, een onvergetelijk avondje uit, dat zeker naar meer smaakt. We zijn benieuwd wat SV Delden de volgende keer voor haar sponsors in petto heeft.

Meer informatie over de sponsormogelijkheden en over de businessclub van SV Delden? Neem contact op met de sponsorcommissie - klik hier.