klik op de foto voor meer foto's

Ruim een jaar geleden, eind april 2014, vond aan de Schoolstraat in Deldenerbroek de feestelijke opening plaats van het vernieuwde buurtschapsgebouw van 't Esbrook. In het kader hiervan werd tijdens de allereerste Koningsdag een verloting georganiseerd, waarbij SV Delden pardoes met een van de hoofdprijzen aan de haal ging. Een waardebon voor een ballonvaart voor twee personen viel ons ten deel.

Voor het bestuur van SV Delden was het niet moeilijk om te bepalen wie onze vereniging hoog in de lucht zou mogen vertegenwoordigen. Janny Lutke Willink, supervrijwilliger bij zowel SV Delden als 't Esbrook, toonde zich bijzonder verheugd met de uitverkiezing door het bestuur en vanzelfsprekend vond zij in echtgenoot Dinand - welbekend uit ons derde elftal - de meest geschikte medepassagier. Onder het motto 'als we gaan, dan gaan we met z'n allen' sloten ook zoon Sven en dochter Yvet - beiden eveneens geen onbekenden op Sportpark De Mors - en vriend Thijs Kruders zich aan bij Janny en Dinand.

Ruim een jaar later, op zondag 24 mei 2015, was het dan eindelijk zover. De weersomstandigheden waren deze eerste pinksterdag perfect: een stralend blauwe hemel, ideaal voor een reisje hoog door de Twentse lucht.

Uitgezwaaid door een grote groep leden van SV Delden vertrok de familie Lutke Willink vanuit een weiland nabij de eigen boerderij in Deldenerbroek, waarna de wind hen over Borne, in de richting van Hengelo blies. In de stad was het nog even zoeken naar een geschikte landingsplaats, maar vlak achter het atletiekstadion wist de piloot van dienst - gelukkig voor SV Delden - de ballon weer veilig aan de grond te brengen.