Klik op de foto voor meer foto's

Op vrijdag 13 juni stond voor de zevende keer achtereen het ouder - kind toernooi van SV Delden op het programma. Ondertussen bekend als de traditionele afsluiting van het seizoen voor de jeugd van SV Delden.

Ruim voor de start om 18.00 uur stromen de eerste leden met hun ouders al binnen. De inschrijvingspapieren voor de wedstrijden liggen klaar. Ouders hoeven zich niet in te schrijven, mochten er weinig ouders zijn, dan moeten ze maar iets harder lopen. Gelukkig is de opkomst, ondanks de laatste avond van de zwem-4-daagse, heel erg goed. De ouders hebben zelfs wisselspelers. De wedstrijden beginnen door de allerjongste spelers op een half veld tegen de ouders te laten spelen. Dat is even wennen, wanneer je het speciale pupillenveld gewend bent. De geheel onpartijdige scheidsrechters zorgen ervoor dat alles deze avond in goede banen wordt geleid. Ook dit jaar waren er helaas weer ouders die zo graag wilden winnen, dat ze de regels vergaten. De scheidsrechters traden streng op, en onder groot vermaak van de kinderen werden er rode kaarten uitgedeeld en zelfs een penalty gegeven.

Om half zeven werden de wedstrijden even stilgelegd om de loting te laten plaatsvinden van het Hoftoernooi, dat op vrijdag 15 augustus plaatsvindt. De loting werd verricht door de wethouder van sport, Harry Scholten, daarbij deskundig geassisteerd door de jongste leden. De poules werden onmiddellijk via sociale media gedeeld met de rest van de Hof van Twente (en verder).

Na afloop van het toernooi werd de WK wedstrijd Nederland - Spanje op meerdere TV’s getoond. In een bomvolle kantine moedigden jong en oud fanatiek Nederland aan. Een enkeling bracht het ouder-kind toernooi in verband met de overwinning van Nederland en stelde voor om voorafgaand aan de volgende wedstrijden van Nederland weer een ouder kind toernooi te houden. Kortom: het was een zeer geslaagde avond met een hele hoge opkomst. Volgende week nog het jeugdkamp, en dan zit het seizoen 2013-2014 er echt op.