Onder prachtige weersomstandigheden bracht de Sinterklaas zaterdag 30 november een bezoek aan de SV Delden. In het clubgebouw op sportpark De Mors wachtten de F-jeugd, welpen, broertjes en zusjes en de jongste kinderen van de seniorenleden van de voetbalvereniging vol verwachting op de komst van de goedheiligman. In de tussen tijd dat de kinderen moesten wachten op Sinterkaas was Clown Knup er om de kinderen te vermaken. Opeens waren er twee pieten. Ze waren Sinterklaas kwijt. Vele wegen binnen Delden zijn opgebroken en dat bracht de Pieten er toe om zonder Sinterklaas op zoek te gaan naar SV Delden.  Nadat Erwin Zwijnenberg Sinterklaas had gebeld Kwam het toch goed. De pieten konden rustig met de kinderen gaan voetballen want Sinterklaas kwam er zo aan.  Sinterklaas was met malle Piet opgepikt door een  brandweerauto Met zwaailicht en sirene kwamen ze aan bij de poort van SV Delden. Vele kinderen stonden met hun ouders de Sint op te wachten. Eenmaal binnen zongen de 63 kinderen prachtige Sinterklaasliedjes. De Sint riep vervolgens alle Welpen bij zich die onder leiding van Dinand en Mirel op zaterdagmorgen de eerste beginselen van het voetballen leren. Een prachtig gedicht mocht de Sint over de welpen voorlezen. Het team F3 van Roy Poelman doet het erg goed en is een vrienden team, Na de winterstop gaat het team zeven tegen zeven spelen. Hier hebben de jongens heel veel zin in. Ook het F4 team van Rene Geerdink mocht bij de Sint komen. Ook dit team heeft erg veel plezier en staat bovenaan in de vier tegen vier competitie .Zwarte Piet had veel talentjes gezien in dit team. Vervolgens kwam het F2 team van Patrick Olthof en Diane bij de Sint. Er spelen drie meisjes in dit team die ook al naar de jongens beginnen te kijken, voetbal vinden ze echter toch belangrijker, gelukkig maar. Ook dit team doet met veel plezier mee in de KNVB competitie. Als laatste kwamen de broertjes en zusjes van de spelende leden ook langs bij de Sint. Velen gaven aan ook graag eens de voetbalschoenen aan te trekken bij SV Delden.   Na dat alle kinderen hun prachtige cadeau in ontvangst konden nemen zong men nog één keer “Dag sinterklaasje” zodat de Sint op tijd naar zijn volgende afspraak kon. Weer een geslaagd feest bij de SV Delden.