Zaterdag 25 augustus stond voor SV Delden de vriendschappelijke wedstrijd tegen Eilermark op het programma. Aangezien deze wedstrijd pas om 18:00 uur gespeeld werd, besloot trainer René Belt er een complete trainingsdag van te maken. Om 12:00 uur werd er een ontspannen training afgewerkt, waarna om 14:00 uur een hele lijst met klussen op het sportpark uitgedeeld werd aan de selectie.

Onder het motto ‘We moeten het mét elkaar doen!’ toonde het eerste elftal aan dat vele handen licht werk maken en zodoende mocht het resultaat er anderhalf uur later zijn: Het trainingsveld en hoofdveld zijn voorzien van nieuwe blauw-gele nettten in de goals, de verdwaalde rubberen korrels van het hoofdveld zijn alle de weg terug naar het veld gewezen, het standenbord is bijgewerkt, kleding gesorteerd, lijstjes opgehangen en last-but-not-least, ook het toilet in de scheidsrechterskleedkamer is nu voorzien van een toiletrolhouder!

Dat ’s avonds de oefenwedstrijd -ondanks een prima eerste uur- verloren ging, is ondergeschikt aan het signaal dat het eerste elftal heeft willen afgeven naar alle andere leden en supporters van SV Delden. Een opgeruimde en verzorgde accommodatie is immers geen vanzelfsprekendheid. Mét elkaar zijn we er verantwoordelijk voor dat we met z’n allen onbezorgd en goed geregeld kunnen trainen en kunnen voetballen. Een ieder zou hier zijn steentje aan bij moeten dragen!