Op de foto het winnende team. Klik op de foto voor de gehele reportage...

Op zondag 18 augustus was de tweede poging om een fietspuzzeltocht te houden voor onze leden. De eerste was door de slechte weersomstandigheden afgelast. De vooruitzichten waren dit keer ook niet zo rooskleurig, maar tijdens de start brak de zon door en bleek het volgens de deelnemers fantastisch fietsweer te zijn.

Het aantal deelnemers was  ondanks de vele reclame wat aan de magere kant. Ongeveer 30 personen waagden zich aan een ritje van ongeveer 23 km met ons clubhuis als start en finish. Ze kregen een route beschrijving,een lijst met foto s en een woordritsenlijst mee.

De foto s moesten genoteerd worden op de plaats waar ze waren genomen en dat bleek voor velen niet mee te vallen. De fotograaf kreeg na afloop dan ook niet al te vleiende opmerkingen.

Halverwege was er een tussenstop waar men onder het genot van drankjes en hapjes kon bijkomen van de geleverde inspanningen. De organisatie moest dan ook enkelen manen om weer op stappen voor het tweede gedeelte. Tijdens de tussenstop was er een prijs te verdienen door optillen van een veldkei het gewicht te bepalen. De schattingen liepen uiteen van laag 3000 gram tot hoog 20000 gram. Het juiste gewicht was 5783 gram. Jan Vriezekolk was met 4900 gram het dichtst in de buurt en verdiende daarmee een fles Mummelman.

Weer terug op de basis werd er door het barpersoneel een klein lunchje geserveerd met enkele consumptie bonnen. De organisatie boog zich over de verfrommelde ingeleverde formulieren om te kijken welke groep zich het scherpzinnigst had getoond. Met een grote voorsprong wist de groep met Ed en Hajo de eerste plaats te bemachtigen. (13 van de 15 foto s goed ook mede door jeugdige aanhang). Een grote zak met verschillende soorten koek en bonnen werd aan hen overhandigd.

Carla, Annet, Wim, Jenny en Gerrit en kleine Geerdink werden op gepaste afstand tweede en kregen ook nog extra bonnen. De rest werd bedankt voor hun deelname en  support.

Onder het genot van diverse drankjes werd er nog lang nagepraat over deze middag en was de conclusie dat de thuisblijvers en buiskijkers niet de juiste keuze hadden gemaakt.