Vrijdagmiddag worden de laatste voorbereidingen afgerond voor het jubileumtoernooi en de open dag van de 90 jarige voetbal vereniging SV Delden. De zon schijnt, de velden liggen er prachtig bij dus alles kan beginnen. Jeugdvoorzitter Erwin Zwijnenberg verwelkomt de deelnemende teams en introduceert dan de speciale gast die het toernooi zal openen, Robbert Schilder van  FC Twente. Robbert geeft de spelers mee dat het belangrijkste is om vooral met elkaar plezier in het voetbalspel te houden. Na de aftrap te hebben verricht, neemt Robbert de tijd om alle kinderen te voorzien van handtekeningen. Dit wordt, samen met de fotosessie, erg gewaardeerd.

In totaal hebben het afgelopen weekend zo’n 30 teams van verenigingen van Weerselo tot Buurse tot Laren met vele honderden spelers en speelsters het seizoen geopend op het sfeervolle en sportieve toernooi van SV Delden. Ook diverse verenigingen uit de Hof van Twente waren aanwezig.

Op het vrijdagavond toernooi werd in 2 poules van 3 teams door de B jeugd gestreden om de toernooizege. Uiteindelijk streden SV Delden en Enter Vooruit om de toernooizege. Na strafschoppen bleek dat Enter Vooruit de sterkste was. Voor alle teams was er een prijs. Zaterdagochtend om 09:00 uur begon het toernooi al voor de F-pupillen. Zowel de 1e jaars F als 2e jaars streden met veel inzet om de mooie bekers. Bij de allerjongsten ging ATC er met de grootste beker vandoor, bij de een jaar oudere jongens en meiden bleef de hoofdprijs bij SV Delden. Het drinken en de ijsjes die tussentijds gratis werden weggegeven smaakte iedereen prima. De E jeugd streed in een grote poule van 7 teams om de toernooi zege. De laatste wedstrijd van NEO tegen SV Enter moest de beslissing brengen. Omdat deze wedstrijd gelijk eindigde, moest het doelsaldo bepalen wie er winnaar zou worden. SV Enter ging met de eer strijken omdat zij iets vaker hadden gescoord.

Tenslotte werd in de D jeugd over een heel veld gevoetbald. SV Delden kwam hier erg sterk voor de dag want de beide teams werden in de twee poules eerste. Van de deelnemende clubs was er veel waardering voor de opzet en invulling van het toernooi aan het begin van het seizoen. Veel verenigingen gaven aan volgend jaar graag weer te willen komen.

Tijdens het toernooi en de open dag is er tweemaal een grote verloting gehouden  met prachtige prijzen die door diverse Deldense ondernemers ter beschikking waren gesteld. Veel bezoekende clubs bleven er speciaal voor, waardoor de prijzen nu in de hele regio worden gebruikt.

Tegelijkertijd met dit toernooi is ook de Open Dag. Deze  begon om 10:00 uur met een inlooptraining waar door tientallen kinderen aan werd meegedaan. Onder de enthousiaste leiding van ervaren trainers en jeugdleden werd aan de allerkleinsten laten zien hoe leuk en gezellig het bij SV Delden is. Er werd met een bal geoefend, maar ook andere spelletjes waarbij snelheid, behendigheid maar vooral samen heel veel lol maken voorop stond. Iedereen die meteen lid werd, kreeg als welkomstcadeau een prachtige jubileum handdoek cadeau. Wat ze nog niet weten is dat er nog een T shirt volgt met de mooie tekst: “Voetballen doe je bij SV Delden”. Natuurlijk werd er ook weer veel gebruik gemaakt van het springkussen.

Alsof er nog niet genoeg te doen was konden er ook nog penalties worden genomen op keepers van SV Delden. Na een spannende afvalrace werden ook hier mooie bekers uitgedeeld.

De aanwezige EHBO heeft 1 pleister moeten plakken op een zere hak en een vervelende bij moeten wegjagen.

De organisatie van SV Delden kijkt op twee erg geslaagde dagen terug. Met de enthousiaste reacties van de deelnemende verengingen kunnen we nu al wel stellen: volgend jaar aan het begin van het seizoen zal SV Delden weer een toernooi organiseren waarbij iedereen kan komen kijken, meespelen en testen hoe ze er voor staan.

Er zijn vele foto's gemaakt deze dag, om deze te bekijken, klik op de foto eerder in dit bericht.