Klik op de foto voor meer foto's

Dat SV Delden 1 kampioen op zondag 16 april is geworden kan niemand in Delden en omstreken ontgaan zijn. Na het uitbundige feest op zondag met de supporters werd op donderdag 20 april het feestje nog eens dunnetjes overgedaan voor externen tijdens een goedbezochte kampioensreceptie.

Voorzitter Hans van Laarhoven opende de receptie met een woord van welkom aan de aanwezigen, in het bijzonder wethouder Harry Scholten, Ate Brunnekreef namens de KNVB, erevoorzitter en ereleden, afgevaardigden van de Hofclubs en clubs uit klasse 4B, noaberverenigingen uit Delden, de SBR, Hoofdsponsor Aparthotel en businessclubsponsoren. Daarna richtte Hans zich tot de selectie en staf met nogmaals de hartelijke felicitaties namens het bestuur, leden en supporters met de unieke prestatie tijdens ons 100-jarig jubileumjaar. Een kampioenschap van en voor alle leden dat bij jong en oud vele emoties losmaakte. Dat maakt trots. Trots op de prestatie maar ook op het doorzettingsvermogen na teleurstellingen van net mislopen van promotie afgelopen  twee seizoenen. Trots op de spelers en staf maar ook op de supporters die steeds in grote getale aanwezig zijn, ook bij uitwedstrijden.

Na het uitspreken van de woorden trots, respect en grote klasse was het tijd voor het aanbieden van het cadeau voor de selectie namens bestuur en leden; onder luid applaus werd een prachtig nieuw uittenue onthuld waarmee het elftal trots voor de dag kan komen.

Aanvoerder Sven Lutke Willink kreeg daarna het woord en sprak namens het team waardering en dank uit aan supporters, bestuur en iedereen van jong tot oud die de feestelijkheden rondom het kampioenschap hebben mogelijk gemaakt.

Vervolgens was het de beurt aan erevoorzitter Gerrit Seppenwoolde om het team te feliciteren met de historische prestatie. Gerrit sprak uit hoezeer hij het waardeert dat hij regelmatig persoonlijk op de hoogte wordt gehouden over het reilen en zeilen rondom het eerste elftal door een aldus Gerrit echte aanvoerder. De aanvoerder mocht daarop het toepasselijke cadeau namens de ereleden in ontvangst nemen: een wedstrijdbal voor de eerste wedstrijd in de 3e klasse!

Felicitaties waren er daarna van wethouder Harry Scholten namens de Gemeente Hof van Twente, die de voorzitter tevens een gevulde enveloppe overhandigde. Harry roemde de geweldige prestatie van het team en hoe SV Delden afgelopen jaren is opgeklommen vanuit de 5e klasse naar de 3e klasse.

Namens alle voetbalverenigingen uit de Hof bracht voorzitter Robert Ros van noabervereniging Rood Zwart de felicitaties over. Robert had zijn huiswerk gedaan en benoemde de indrukwekkende cijfers van Delden 1 op het moment van het behalen van het kampioenschap: 47 punten uit 19 wedstrijden, 69 doelpunten voor en slechts 19 tegen. Robert sprak de hoop uit dat er volgend seizoen toch een Deldense derby is, mocht Rood Zwart via de nacompetitie weten te promoveren. Voor het geval de Deldense Derby niet op het programma staat volgend seizoen bood Robert een oefenwedstrijd tegen Rood Zwart 1 aan. Namens de Hofverenigingen werd een prachtige eredivisie voetbal cadeau gedaan.

De laatste spreker van de avond kreeg de lachers op zijn hand. Ate Brunnekreef was als afgevaardigde van de KNVB ook aanwezig bij het kampioensduel voor de huldiging met kampioensmedailles en herhaalde de woorden van waardering die hij toen sprak. Uit handen van Ate ontving Hans de KNVB oorkonde voor het kampioenschap, die ongetwijfeld een mooi plekje krijgt. Ate had voor  twee spelers een speciaal cadeau in petto; Dennis kreeg een horloge met alarm cadeau zodat hij nooit meer te laat hoeft te komen en voor Twan had Ate oude tenues van alle Hofverenigingen verzameld die Twan kan pimpen tot outfits voor warming up.

Spreken maakt dorstig, ook voor de toehoorders. Het was dan ook tijd om het glas te heffen en samen te proosten op het kampioenschap.