Op een sfeervol en goed bezocht Sportpark de Mors heeft SV Delden ook de tweede Deldense derby van het seizoen gewonnen. SV Delden was met 3-0 na een hattrick van Scott Wold de terechte winnaar. Deze mooie overwinning was de kers op de taart van een gezellige en sportieve derby en het startsein voor een uitbundig kantinefeestje in Sportkantine de Finish.

Voorafgaand aan de derby had Rood Zwart uitgepakt met een ludieke actie, waarbij de Rood Zwart bus geparkeerd werd op het hoofdveld. Ook de stratenmakers van Rood Zwart waren 's nachts druk in de weer geweest. Toch kleurde Sportpark de Mors zondagmiddag overwegend blauw-geel dankzij de fanatieke sfeerbrigade.

De spelers van SV Delden en Rood Zwart legden voorafgaand aan de wedstrijd een bodem voor de derby met lunch een bij hun hoofdsponsoren. De selectie van SV Delden kreeg een sportbuffet aangeboden door hoofdsponsor het Aparthotel. De selectie van Rood Zwart lunchte bij hun hoofdsponsor Eetcafe De Burgemeester.

Klik op de foto voor de wedstrijdreportage van André Otten

Het toegestroomde publiek werd welkom geheten door spreekstalmeester Richard Brunnekreef, die zorgde dat de opstellingen van beide teams over het sportpark galmden.
Begeleid door de JO8 pupillen van SV Delden en Rood Zwart kwamen de spelers vervolgens het veld op. Toen de blauw-gele en rood-zwarte rook was opgetrokken, konden de pupillen van de week de officieuze aftrap verrichten. Na het goede voorbeeld van de jeugd kon de officiële aftrap worden gedaan, waarmee de derby onder fanatieke aanmoediging van start ging.
Direct in de eerste minuut was SV Delden gevaarlijk en werd een doelpunt ternauwernood voorkomen door de doelman van Rood Zwart. In de 17e minuut was het wel raak, uit een vrije trap van Jesse Beukert kopte Scott Wold de 1-0 binnen, wat tevens de ruststand was.
Tijdens de rust kwamen de JO8 teams van SV Delden en Rood Zwart in actie met onderlinge wedstrijdjes. Vooraf hadden de pupillen de tactische bespreking met ranja en chipjes en als traktatie na de geleverde inspanning kregen de jongens en meisjes een ijsje toe.
Het duurde vervolgens tot halverwege de tweede helft tot de wedstrijd beslist werd door opnieuw een doelpunt van Scott, die kort daarna zijn hattrick compleet maakte en daarmee de 3-0 eindstand op het scorebord zette.

Na de wedstrijd stroomde Sportkantine de Finish vol en barstte het feest los, waarbij de blauw-gelen en rood-zwarten gemoedelijk samen een biertje dronken.

De spanning liep vervolgens op voor de ontknoping van de grote loterij door lootjestrekker Bertie Eijsink. Met dank aan de sponsoren van de loterij konden de winnaars blij gemaakt worden met mooie prijzen.
Daarna werd het buffet geopend en genoten zo'n 200 deelnemers van de heerlijke biefstukreepjes en toebehoren van Erve Groot Avest.

Ondertussen werd er een flink feestje gebouwd op de dampende deuntjes van DJ Holly, die lekker doordreunden dankzij de apparatuur van Eighty Eight en Niek van Geenen.

Klik op de foto voor meer sfeerfoto's.

Kortom, een door Janny Lutke Willink en Carmen Brinkcate tot in de puntjes geregelde dag met dank aan de vele vrijwilligers van SV Delden maar ook van de noabers van DKV Zwart Wit die de bardienst voor hun rekening namen.

Het feest ging nog een paar uurtjes door op Sportpark de Mors, dat zich op kan maken voor nog meer mooie feestjes dit jubileumjaar!