Klik op de foto voor meer foto's

De eerste Deldense Derby sinds twee jaar eindigde onbeslist maar voor de vele aanwezige Deldenaren betekende de derby het vooral weer een ouderwets gezellige voetbalmiddag.

Op Sportpark de Mors was er duidelijk sprake van een echte derbysfeer, waarbij ook de stadgenoten zich niet onbetuigd lieten. In de nacht voorafgaand aan de derby waren supporters van Rood Zwart al druk in de weer geweest om hun kleuren op het sportpark te verdedigen middels spandoeken. De entree tot de wedstrijd was gratis. Wel was er bij de ingang een melkbus geplaatst waarin de bezoekers een vrije gift konden doen ten gunste van giro 555 voor Oekraïne.

De spelers werden bij het opkomen van het veld verwelkomt met een sfeeractie van supporters van beide verenigingen met onder meer een uitbundige vuurwerkshow. Het vuurwerk op het veld kwam de eerste helft duidelijk van de blauw-gelen en halverwege de eerste helft stond het dan ook al 2-0. Kort voor rust viel uit het niets de 2-1 en in de tweede helft keerde het wedstrijdbeeld volledig om. Bij het laatste fluitsignaal stond 2-2 op het bord, waarna een uitgebreide en gezellige derde helft volgde.

Spelers en bestuur van Rood Zwart waren door SV Delden uitgenodigd voor het stamppotbuffet, waar in totaal zo'n 180 leden en niet-leden van genoten. Dit buffet werd aangeboden door Willem Lokate van De Boemel en viel zeer goed in smaak. Sportkantine de Finish beleefde een drukke en succesvolle vuurdoop met de eerste derby in haar geschiedenis, met dank aan de collega verenigingen die hun handen vol hadden aan de bardienst.

En het bleef nog lang onrustig op Sportpark de Mors...