Klik op de foto voor meer foto's.

Zaterdagmorgen 8 mei kleurde sportpark de Mors volledig oranje. SV Delden had ter afsluiting van de meivakantie een heus Oranje festival georganiseerd. De kinderen werden ingedeeld in teams die ook deelnemen aan het Europees Kampioenschap voetbal. Ook de KNVB droeg haar steentje bij met hesjes voorzien van namen van Nederlands elftal spelers én Oranje leeuwinnen Tussen alle wedstrijden door streden de kinderen ook nog voor een individuele prijs, de Penaltybokaal.

Kabouters

Bij de allerjongste voetbalhelden en heldinnen was Wales de sterkste. Met 27 doelpunten voor en 15 tegen werden 9 punten binnen geharkt en daarmee de felbegeerde 1e plek. Engeland en Italië streden voor zilver en brons, Zwitserland bleef neutraal op de 4e plaats steken.

Welpen

De Welpen maakten er een zeer spannende zaterdag van. Eigenlijk verdiende deze poule alleen maar winnaars, maar uiteindelijk was Finland de terechte nummer één. Met een prachtig uitgedoste trainer eindigde Schotland op de tweede plek met qua punten vlak daarachter Zweden en Denemarken.

JO8/JO9

Zelfs zonder sterspeler Cristiano Ronaldo bleek Portugal heer en meester. Alle vijf wedstrijden werd er gezegevierd, de trainer en zijn team gingen als de brandweer zullen we maar zeggen… Ook Frankrijk, Duitsland, Spanje, Nederland en onze zuiderburen België tikten een aardig balletje mee. In deze poule werden in totaal maar liefst 65 doelpunten gemaakt!

Dante, Ruben, Dex en Floris uiterst koelbloedig

Onze eerste elftal keeper Twan Eijsink heeft ondanks weinig wedstrijdritme het keepen nog zeker niet verleerd. De hele ochtend werd hij door alle kinderen op de proef gesteld tijdens de Penaltybokaal. De spannende finale werd midden op het hoofdveld afgewerkt. Onder toeziend oog van alle kinderen streden de finalisten om vier cups met de grote oren. Dante, Ruben, Dex en Floris bleken het beste met de druk te kunnen omgaan en mogen zich een jaar lang penalty koning noemen.

Aan het einde van het toernooi werden de heren uit JO15 bedankt voor de prima leiding van de wedstrijden. Mooi te zien dat deze vijf jongens de jongste jeugd een super leuke dag hebben bezorgd!

Alle kinderen keerden tevreden huiswaarts met een Oranje-diploma en mooie KNVB sleutelhanger. De organisatie sluit af met de legendarische woorden van Theo Reitsma: “Dit is een goed stel hoor!”