Klik op de foto voor meer foto's. Swipe op mobiel of gebruik de enter toets op PC.

De 97e algemene ledenvergadering van SV Delden verliep dit jaar, zoals zoveel, door corona anders dan anders. De ALV vond donderdag 26 november plaats in het Parochiehuis en was voor het eerst in de historie ook digitaal te volgen.

In deze uitdagende tijd heeft het bestuur ernaar gestreefd ieder lid de mogelijkheid te bieden om de ALV bij te kunnen wonen, fysiek of digitaal. Door de ALV te organiseren in de grote Reggezaal van het Parochiehuis konden maximaal 30 mensen aanwezig zijn op ruime afstand van elkaar. Buiten het bestuur en de kascommissie was er voor nog 22 leden de mogelijkheid fysiek deel te nemen. Leden werd in de uitnodiging voor de vergadering gevraagd voorkeur op te geven voor fysieke of digitale deelname. Het animo voor digitale deelname was goed en ieder lid kon zodoende volgens zijn of haar voorkeur deelnemen. Het was natuurlijk even spannend of 'de techniek' zo'n eerste keer goed zou werken, maar in de praktijk bleek de vergadering ook digitaal prima te volgen.

De agenda werd vanwege de uitzonderlijke situatie zo kort mogelijk gehouden. Na het welkomstwoord en opening door voorzitter Hans van Laarhoven was het woord aan Leo Rouhof voor de presentatie van financiƫle resultaten. SV Delden doet het financieel al jaren goed, maar het mag extra bijzonder genoemd worden dat zelfs in het door corona afgebroken seizoen zwarte cijfers zijn geschreven. Ook voor volgend seizoen ligt er, ondanks de onzekerheid rondom corona, een sluitende begroting. De handen gingen, ook virtueel, op elkaar voor deze puike prestatie.

Applaus was er tevens tijdens de bestuursverkiezing waarin Hans van Laarhoven en Bert Morsink aangaven zich ook voor de komende periode van drie jaar in te willen zetten als respectievelijk voorzitter en voorzitter van de technische commissie.

Vast onderdeel van de ALV is het huldigen van de jubilarissen. Dat moment verdient echter een meer feestelijke entourage en dus zullen de jubilarissen op een later moment alsnog in de bloemetjes worden gezet.

Na een korte rondvraag kon de 97e algemene ledenvergadering worden afgesloten. Helaas kon er na afloop ook geen drankje gedronken worden, dus bleef het deze keer bij een virtuele toost.