Klik op de foto voor meer foto's

Zaterdag 1 februari heeft SV Delden met zo'n tachtig personen de wedstrijd FC Twente-Sparta bezocht in de Grolsch Veste. Om 17.30 uur druppelden de eerste supporters onze tijdelijke kantine unit binnen. Buiten speelde onze JO19 nog de laatste minuten van een wedstrijd. Voor een aantal spelers was het snel douchen want zij voegden zich even later bij het gezelschap dat richting Enschede ging. Er was eten en drinken voor de supporters aangeboden door SV Delden. Om 18.00 uur reden er twee bussen van de firma Ter Doest uit Hengevelde voor op de grote parkeerplaats. Nadat iedereen een plekje had gevonden in de bus reden we om 18.15 uur richting de Grolsch Veste.

Wat opviel dat er vele jonge SV Delden voetballertjes bij waren in gezelschap van broer, zus, papa, mama of opa en oma. Voor velen was het ook het eerste bezoek aan het grote stadion.
We maken als vereniging gebruik van een leuke aanbieding die FC Twente doet als je met velen komt naar de wedstrijd, de kaartjes zijn goedkoop en bovendien hebben we per tien deelnemers een trainingsbal aangeboden gekregen.

Nadat iedereen in het stadion was, je werd gefouilleerd (jammer genoeg is dit nodig), konden we genieten van de sfeeractie op touw gezet door Vak P. De opkomstmuziek was mooi en SV Delden speler Steyn Brouwer was op het veld om de vlaggenparade glans te geven. De wedstrijd was niet goed maar spannend. Beide ploegen waren duidelijk bang om fouten te maken. De ruststand was dan ook 0-0. In de rust snel even naar de WC, even wat drinken. Enkele SV Delden mensen probeerden ook het befaamde broodje beenham. De wedstrijd ging verder, FC Twente was nu wel sterker en kreeg ook kansjes. Tien minuten voor tijd kwam de beloning 1-0. In de laatste minuut werd het tot grote vreugde 2-0, de eindstand. Nog snel even de ereronde van de spelers bekijken en dan naar de bus die om 22.00 uur weer richting Delden ging. Ondanks de drukte is het door de vele verkeersbegeleiders op de straten ronde de Veste snel leeg en zitten we snel op de A35. Om 22.30 uur rollen we de parkeerplaats van sportpark de Mors weer op.

De reacties van de mensen zijn allemaal positief, iedereen is het er over eens dat we dit vaker moeten doen. Het uitje met de vereniging komt dan ook zeker weer op de agenda te staan.