Klik op de foto voor meer foto’s.

Op zaterdag 19 oktober om klokslag half negen stonden ruim 25 enthousiaste vrijwilligers klaar om te starten met de eerste werkzaamheden ten behoeve van het nieuwe Sportpark de Mors. Voetballers, volleyballers, korfballers, handballers en ouders van jeugdleden, zij gaven allen acte de presence. Na een bak koffie verdeelde bouwopzichter Wim ter Keurs de taken en gingen de aanwezigen vol goede moed aan de slag.

Om het pupillenveld gereed te maken voor het plaatsen van de tijdelijke units, die op 31 oktober zullen arriveren, moest heel wat werk verzet worden: Vlaggenmasten en hekwerk verwijderen, tegels bij de handbal en fietsenstalling eruit halen, versteviging in de grond aanbrengen daar waar de units komen te staan, sleuven graven etc. Ook de toegangspoort is verplaatst naar de tijdelijke ingang naast het verenigingsgebouw van onze goede buur Amicitia.

Aangezien een aantal van deze klussen onbegonnen werk zijn met de hand, waren meerdere tractoren en een shovel ter beschikking. Desondanks maakte het zware werk erg hongerig. Gelukkig was onze gehaktballenkoning Henk ter Hofsté samen met Janny Lutke Willink ter plaatse om de harde werkers te trakteren op een stevige lunch.

Na de lunch werd nog een paar uur flink doorgewerkt om het pupillenveld goed voor te bereiden op de komst van de tijdelijke units. Om drie uur was het mooi geweest voor deze eerste dag en werd onder het genot van een biertje het resultaat bewonderd.

Op 2 november staat de volgende klussendag gepland. Het gaat dan o.a. om het aansluiten, schoonmaken en inrichten van de tijdelijke units en straatwerk voor het aanleggen van de toegang naar de tijdelijke voorziening. Hiervoor zijn nog wel vrijwilligers nodig. Aanmelden kan via de vrijwilligerscoördinatoren per vereniging:

SV Delden: Carmen Brinkcate
DHV: Anita Redder