Klik op de foto voor meer foto's.

Afgelopen Herfstvakantie organiseerde SV Delden samen met Clubvoetbaldagen voor het tweede jaar op rij een driedaags voetbalevenement op sportpark de Mors.

In totaal 35 kinderen uit Delden, Ambt Delden, Bentelo en Hengelo hadden zich ingeschreven voor een drie daagse trainingsprogramma in Engelse stijl!

Dag 1 – Manchester day
Op maandagmorgen 22 oktober om 9:15 uur was het een drukte van belang bij SV Delden. Bij aankomst werden alle jongens en meiden (6 t/m 13 jaar) welkom geheten door de organisatie. De kinderen kregen een tasje met shirt, broek en kousen en werden naar leeftijd ingedeeld in de teams Liverpool, Chelsea of Manchester City. Stipt om 10:00 uur werd op de middenstip officieel afgetrapt door de coördinator van Clubvoetbaldagen, Mattijs van den Berg.

’s Ochtends werkten de spelers een 7-Kamp in de vorm van een estafette af, werden afwerkoefeningen op doel gedaan, partijvormen gespeeld en onder druk verbeteren van snelheid met de bal geoefend. Na de welverdiende lunch en animatie werd ’s middags verder gegaan met kappen & draaien, 7-Kamp één tegen één en partijvormen. Rond 16:00 uur werd alles gezamenlijk opgeruimd, de dag afgesloten en ging iedereen moe en voldaan naar huis.

Dag 2 – Liverpool day
Dinsdagmorgen werd ‘s ochtends gestart met partijvormen gevolgd door Bumper Ball, Dele Ali Move, 7-Kamp. Na de lunch werd er een penaltybokaal gehouden, met selectiekeeper Twan Eijsink. Na de strafschoppen werd begonnen met het middagtoernooi. Verdeeld over 8 clubteams streden alle jongens en meiden voor leuke dagprijzen en kon er na een zware trainingsdag thuis energie getankt worden voor de volgende dag.

Dag 3 – Chelsea day
Nadat iedereen woensdagmorgen de spiertjes goed warmgedraaid had, werd begonnen met verschillende voetbalspellen: 7-kamp (gatendoek), Butter, Cheese & Eggs en 4x4. Na de heerlijke soep werd de spectaculaire voetbalbingo voor Clubvoetbaldagen gespeeld waarna ’s middags nog één keer de voetbalschoenen werden aangetrokken. De drie dagen werden afgesloten met de finale rondes van de toernooien.

Aan het einde van de woensdagmiddag kregen alle deelnemers een oorkonde, een voetbalvaantje en werden de medailles van het toernooi uitgedeeld.

Tussen alle voetbalgeweld door zorgden de dames Maartje, Susan, Miranda, Ellen, Mariska, Esther en Annie de hele week voor boterhammen, pannenkoeken soep en een broodje knakworst. Brad, Ryan, Twan, Bent, Boris, René en Marc begeleiden verdeeld over de dagen de groepen kinderen. Erg leuk om te zien was hoe eerstgenoemde vijf jeugdspelers zich drie dagen lang belangeloos hebben ingezet om er een fantastisch voetbalavontuur voor de jeugd van te maken! Tot slot bedanken wij supermarkt Albert Heijn Delden voor de dagelijkse lunch en C&S Audiovisueel voor het beschikbaar stellen van beamer, projectiescherm en geluid.

De organisatie kijkt terug op een super geslaagde sportieve week, waarin zowel leden als niet leden van SV Delden drie dagen lang een breed aanbod van voetbaloefeningen en fun-activiteiten voorgeschoteld kreeg.