klik op de foto voor meer foto's

In de herfstvakantie organiseerde SV Delden samen met Clubvoetbaldagen een driedaags voetbalevenement op sportpark de Mors.

Dag 1 – Braziliaanse dag
Op maandagmorgen 23 oktober om 9:00 uur was het een drukte van belang bij SV Delden. Bij aankomst werden alle jongens en meiden (6 t/m 13 jaar) welkom geheten door de organisatie. De kinderen kregen een tasje met shirt, broek en kousen en werden naar leeftijd ingedeeld in de teams Bayern München, Barcelona of Manchester City. Stipt om 10:00 uur werd op de middenstip officieel afgetrapt door de coördinator van Clubvoetbaldagen, Jos van der Veen.

’s Ochtends werkten de spelers een 7-Kamp in de vorm van een estafette af, werden afwerkoefeningen op doel gedaan, partijvormen gespeeld en onder druk verbeteren van snelheid met de bal geoefend. Na de welverdiende lunch en animatie werd ’s middags verder gegaan met kappen & draaien, 7-Kamp één tegen één, partijvormen én de schijnbeweging van de Braziliaans ster Neymar geoefend. Rond 16:00 uur werd alles gezamenlijk opgeruimd, de dag afgesloten en ging iedereen moe en voldaan naar huis.

Dag 2 – Spaanse dag
Dinsdagmorgen werd als opwarmer gestart met een Team Workout, daarna volgde een 7-kamp, partijvormen, zuiver plaatsen, afronden, het fun onderdeel “back of the net“ en de schijnbeweging van de Spaanse voetbalheld Andrés Iniesta. Na de lunch werd er een penaltybokaal gehouden, met selectiekeeper Twan Eijsink. Na de strafschoppen werd begonnen met het middagtoernooi. Verdeeld over 8 landenteams streden alle jongens en meiden voor leuke dagprijzen en kon er na een zware trainingsdag thuis energie getankt worden voor de volgende dag.

Dag 3 – Italiaanse dag
Woensdagmorgen werd er tikkertje gespeeld als opwarmer van de dag. Nadat iedereen de spiertjes goed warmgedraaid had, werd begonnen met verschillende voetbalvormen: 7-kamp (gatendoek), coördinatie op de speelladder, 7-kamp 1-tegen-1, fun onderdeel parcours, een inzichtspel, countergame en natuurlijk weer een nieuwe voetbaltruc, dit keer van de Italiaanse balvirtuoos Andrea Pirlo. Na de heerlijke pannekoeken werd de spectaculaire voetbalbingo voor Clubvoetbaldagen gespeeld waarna ’s middags nog één keer de voetbalschoenen werden aangetrokken. De drie dagen werden afgesloten met de finale rondes van de toernooien.

Aan het einde van de woensdagmiddag kregen alle deelnemers een oorkonde, een voetbalvaantje en werden de medailles van het toernooi uitgedeeld.

Tussen alle voetbalgeweld door zorgen de dames Silvia, Moniek, Tess, Mariska en Annet de hele week voor boterhammen, tosti’s, pannenkoeken en een broodje knakworst. Henri, Richard, René, Joost, Chris, Sven, Ivo, Twan en Marc begeleiden verdeeld over de dagen de groepen kinderen. Het was supergaaf te zien hoe vijf van onze selectiespelers zich drie dagen lang belangeloos hebben ingezet om er een fantastisch voetbalavontuur voor de volgende generatie van te maken! Tot slot bedanken wij supermarkt Albert Heijn Delden voor de dagelijkse lunch en C&S Audiovisueel voor het beschikbaar stellen van beamer, projectiescherm en geluid. Eenvoudig in gebruik, doeltreffend voor de toepassing…

De organisatie kijkt terug op een super geslaagde sportieve week, waarin zowel leden als niet leden van SV Delden drie dagen lang een breed aanbod van voetbaloefeningen en fun-activiteiten voorgeschoteld kreeg.