Klik op de foto voor meer foto's.

Prachtige weersomstandigheden, 50 jongetjes en meisjes die voor het eerst een echt voetbalwedstrijdje spelen en trotse opa's, oma's en ouders die hun (klein)kinderen aanmoedigen. Dit waren afgelopen zaterdagmorgen 10 september de ingredienten voor een prachtige voetbalochtend bij SV Delden.

Voor het eerst organiseerde de voetbalclub op sportpark De Mors een 4 tegen 4 toernooi voor Welpen (jongens en meisjes van 5 - 6 jaar). Het toernooi werd gehouden ter voorbereiding op een eigen opgezette competitie met verenigingen uit de regio.

Acht teams verdeeld over twee poules trapten om klokslag 9:00 uur af. Sommige voetballers waren nog enigszins druk met vliegtuigen kijken of bloemetjes tellen, maar er werd ook best al aardig tegen een balletje getrapt. Al snel kwamen van beide velden de oehs en aahs en niet veel later gejuich. Nadat ieder team drie poulewedstrijden had gespeeld, werd in de finaleronde gestreden om de hogste klassering. Uiteindleijk bleek TVO F3 over de meeste kwaliteit te beschikken, zij werden de eerste winnaar van het Welpentoernooi bij SV Delden. Ook de andere teams gingen allemaal met eenzelfde beker naar huis. De organisatie bedankt Aviko en C&S Audio Visueel voor hun sponsoring van deze ochtend en kijkt terug op een geslaagde ochtend.