Klik op de foto voor meer foto's.

Afgelopen zaterdagmiddag verzamelden 90 voetballiefhebbers zich in de kantine van SV Delden. Doel van de middag en avond: gezellig met z'n allen FC Twente naar een overwinning schreeuwen.

In de prachtig vernieuwde voetbalkantine van SV Delden werd eerst wat gegeten en gedronken om vervolgens in twee stampvolle bussen richting Enschede af te reizen. Nadat de stoet " FC Twente leeft" voorbij gekomen was, werd de bus geparkeerd en ging het gezamenlijk richting het stadion.

Binnengekomen in het stadion keken heel wat kinderen hun ogen uit, voor sommigen was het dan ook de eerste keer in een voetbalstadion.

De wedstrijd zelf was meer spannend dan goed. De De eerste helft was PEC Zwolle iets sterker en zij maakten ook voor de rust 0-1. In de rust mocht onze E1 speler Jort Laarhuis meedoen aan een wedstrijdje hooghouden. Samen met vier andere jongens van Sparta Enschede, Longa '30, OZC Ommen en De Zweef hield Jort de blauwgele eer hoog. Jort hield het heel lang vol, uiteindelijk werd hij tweede, een heel knappe prestatie. Na de thee kwam FC Twente veel sterker uit de startblokken en was het al snel Hakim Ziyech die prachtig de 1-1 op het scorebord zette. Kort daarna was het Jerson Cabral die voor de 2-1 tekende. De SV Deldenaren schreeuwden de Tukkers naar de overwinning en na het laatste fluitsignaal ging iedereen tevreden richting bus.

De organisatie kan terugzien op een prachtige dag en bedankt alle vrijwilligers, Emté Supermarkt Hengelo voor snoepzakjes plus drinken en Aviko voor de gesponsorde friet.