Welkom bij SV Delden

SV Delden – sportvereniging Delden – is een voetbalvereniging in Stad Delden, gemeente Hof van Twente. De vereniging werd opgericht op 18 juli 1923, afgelopen jaar vierden wij ons 100 jarig bestaan. Plezier staat bij SV Delden hoog in het blauw-gele vaandel. Naast de lichamelijke inspanning is de geestelijke ontspanning minstens zo belangrijk. Prestatie- en recreatie-voetbal gaan op sportpark De Mors als vanzelf hand in hand.

Kabouters en Welpen
Het leeftijdsverschil tussen kinderen van 3 en 6 jaar is groot. Door leeftijdsgroepen te splitsen komt ieder kind in de eigen leeftijdscategorie beter tot zijn/haar recht. De Kabouters (3-4 jaar en 5-6 jaar) trainen in twee groepjes. Kat en muis, vliegtuigen, “schipper mag ik over varen” en een beetje leren voetballen zijn iedere zaterdag van 10:00 – 11:00 uur de ingrediënten voor een leuke ochtend. In de winter trainen de Kabouters in zaal Raesfelt en anders lekker buiten op een van onze twee mini veldjes (kunst- en natuurgras). Meedoen? Dat kan altijd! Kom gezellig langs en heb je geen voetbalschoenen dan hebben wij die wel voor je!

SV Delden is al jaren één van de voorlopers met het aanbieden van Welpenvoetbal voor kinderen van 6-7 jaar. Samen met een aantal Noaber verenigingen in de regio spelen onze welpen in een eigen opgezette 4-tegen-4 competitie. Naast deze wedstrijdjes op zaterdag trainen de Welpen iedere woensdagavond van 18:00 – 19:00 uur.

Medaille en voetbaldiploma
Iedere nieuwe deelnemer bij de Kabouters of Welpen krijgt een stempelkaart. Als je 10 stempels hebt krijg je een mooie voetbalmedaille met diploma. Ook leuk voor de ouders…, leden jonger dan 7 jaar zijn gratis lid.
Geen selectiebeleid bij Kabouters, Welpen en JO8 t/m JO12
SV Delden doet bij de jongere jeugd t/m JO12 niet aan selectiebeleid. Teams worden regelmatig door de Technische Commissie en de trainers opnieuw ingedeeld, de ene keer wel met het beste vriendje/vriendinnetje, maar soms ook een keer een half jaar in een ander groepje. SV Delden voert dit beleid al tientallen jaren en stiekem zijn we er best trots op dat de KNVB sinds enige tijd ook dit beleid omarmt en aanmoedigt.

JO13 t/m JO19
Nadat de jongens en meiden de jongste jeugdjaren achter zich hebben gelaten gaan ze richting het grote veld. De meiden gaan spelen onder de vlag van SVO Twickel, de jongens worden in zes jaar tijd klaargestoomd voor een overgang naar de senioren. Vanaf deze leeftijdscategorieën kan er wel geselecteerd worden.

Vrouwen- en meisjesvoetbal in Delden: SVO Twickel
De vrouwen en meisjes van 11 jaar en ouder spelen sinds september 2017 in een samenwerkingsverband met VV Rood Zwart, onder de naam "SVO Twickel", in een eigen tenue, in de kleuren blauw en zwart. Het eerste team speelt in de 4e klasse en is daar een keurige middenmoter.

Senioren
Een aantal jeugdspelers zal de droom van het verdedigen van het blauwgeel in het eerste elftal verwezenlijken. De rest van de spelers komt op zondagmorgen uit in het 2e t/m 5e team. Voor de echte liefhebbers is er, als het wekelijks voetballen niet meer past in de thuissituatie, het 35 én 45-plusteam, waarbij leeftijd een ondergeschikte rol speelt. Eens per maand spelen zij op de vrijdagavond een toernooivorm met “gelijkgestemden” uit de buurt en met een gezellige nazit in de kantine.

Vrijwilligersbeleid en sociale betrokkenheid
SV Delden heeft veel vrijwilligers. Zij werken hard om onze vereniging draaiende en levendig te houden. Van ouders, spelers en andere leden wordt verlangd dat een ieder op zijn of haar manier een steentje bijdraagt. Ouders draaien af en toe een gezellige kantinedienst, zijn trainer of leider geworden of zitten in commissies. Spelers uit de oudere jeugdteams fluiten wedstrijdjes bij de jongste jeugd en andere leden steken hun handen uit de mouwen op bijvoorbeeld klussendagen. Zo houden we binding met elkaar en blijven we een familie vereniging.

Multifunctioneel sportpark De Mors
Sinds de jaren 70 is sportpark de Mors het thuishonk van de blauw-gelen. In 2021 werd op datzelfde de Mors een nieuw sportpark gerealiseerd. Voetbalvereniging SV Delden bouwde samen met korfbalvereniging DKV Zwart Wit, handvalvereniging DHV, volleybalvereniging DEVOC en de SBR aan deze prachtige multifunctionele sportaccommodatie. Iedere week genieten we allemaal volop van sport én vanzelfsprekend na die tijd een boel gezelligheid in sportkantine “De Finish”.

Kortom, waarom voetballen bij SV Delden?

- Geen selectie beleid, dus niet de beste bij elkaar in één team
- Welpen (6/7 jaar) spelen op zaterdag een 4x4 competitie tegen Noaber-verenigingen
- Gave activiteiten: voetbaldag in herfstvakantie, voetbalkamp, paasfestijn, Sinterklaas én teamuitjes
- Kinderen jonger dan 7 jaar zijn gratis lid Voor elke nieuwe deelnemer hebben we een leuke voetbalknipkaart. Kom je 10x trainen dan ontvang je een echt voetbaldiploma met medaille!