SV Delden 1 heeft zondag 30 april een ruime nederlaag geleden in en tegen Neede. De ploeg van interim-trainer Marco Dijkman verloor met 6-1. Halverwege keken de blauw-gelen al tegen een 4-0 achterstand aan. Coen Witteveen zorgde voor de enige Deldense treffer.

SV Delden wist vanaf de start dat het lastig zou worden om de titelkandidaat punten afhandig te maken. Neede nam vanaf het eerste fluitsignaal het initiatief en drukte de bezoekers terug op eigen helft. Het duurde nog tot de 20e minuut voordat de nummer twee de leiding nam. Een van de aanvallers werd vrij gelaten bij een corner en kon ongehinderd de 1-0 op het scorebord brengen.

Vier minuten later was het al 2-0. Nu door een fraai genomen vrije trap die in de linkerbovenhoek verdween. In de 40e minuut gooide Neede de wedstrijd al definitief in het slot. Een schot van punt zestienmeter verdween lang alles en iedereen in de verre hoek. Voor de rust werd het ook nog 4-0. SV Delden was slordig in de opbouw en dit werd genadeloos afgestraft door de thuisploeg. Ruststand: 4-0.

In de tweede helft nam Neede wat gas terug, maar bleef de bovenliggende ploeg. Na een kwartier spelen moest de doelman van SV Delden wederom vissen. De eerste inzet eindigde nog op de lat, maar omdat SV Delden de bal niet kon uitverdedigen, kreeg Neede nog een kans. Nu was de inzet wel raak: 5-0. In de 58e minuut zorgde Coen Witteveen voor het enige lichtpuntje aan Deldense kant. Neede ging in de fout en de aanvaller van SV Delden schoot de bal fraai over de doelman in de rechterbovenhoek. Nog geen minuut later was het echter alweer raak aan de andere kant. Het bleek de laatste treffer van de wedstrijd. Eindstand: 6-1.