Klik op de foto voor meer foto's

Hoewel Rood Zwart en SV Delden elkaar voor het eerst sinds jaren niet in competitieverband treffen (Delden promoveerde naar Derde Klasse), komen de clubs elkaar dit jaar toch tegen. Op zaterdag 2 september speelden de eerste elftallen namelijk tegen elkaar in de beker. SV Delden trok op sportpark Scheetheuvel uiteindelijk aan het langste eind: 1-4.

Christian Vreriks opende namens Delden de score en 0-1 was tevens de ruststand. In de tweede helft viel al snel de 0-2 door Scott Wold. Daarna maakte Rood Zwart de aansluitingstreffer waarmee de spanning terug was in de wedstrijd. Even later bracht Scott Wold de marge weer twee (3-1) en Colin Verberne maakte met het laatste doelpunt van de dag ook aan het laatste beetje spanning een einde.

Het duel stond eigenlijk gepland voor zondagmiddag 3 september. Maar op verzoek van de clubs en de Deldense Schuttersvereniging werd het duel verplaatst naar de zaterdag. Hierdoor konden spelers en overige betrokkenen gewoon op zondagmiddag de tent in.