klik op de foto voor meer foto's

SV Delden kan op zondag twee keer juichen. De ploeg van trainer Rob Bakker versloeg niet alleen VV Reutum met 2-5, maar pakte daarmee tevens een periodetitel. Dit houdt in dat de blauw-gelen aan het einde van het seizoen een gooi mogen doen naar promotie naar de Tweede Klasse. Delden was voor de periodetitel nog wel afhankelijk van de resultaten op de andere velden. Rond 16:00 uur kwam het verlossende bericht en konden de flessen bier worden geopend.

SV Delden begon heel goed aan de wedstrijd en was in de eerste 20 minuten heer en meester. De ploeg van Bakker kreeg al in de eerste minuut een dikke kans. Die ging er nog niet in maar bij de tweede mogelijkheid was het wel raak via Scott Wold. Delden had hierna verder afstand kunnen nemen, maar onder andere de paal stond dat in de weg. Omdat Delden hierna wat gas terug nam, kwam Reutum beter in de wedstrijd. Vijf minuten voor de pauze viel ook de 1-1 uit een geweldige vrije trap.

Direct na de rust kwam Delden via Christian Vreriks op 1-2, maar tien minuten later stonden de bezoekers niet goed en viel ook de 2-2. Het lukte de blauw-gelen niet meer het niveau van de beginfase te halen. De ploeg ging teveel mee in het fysieke spel van Reutum dat zich vooral toelegde op lange ballen. Toch viel, enigszins gelukkig, de 2-3 door Jesse Beukert. Omdat onduidelijk was hoe de situatie een aantal andere velden was, werd besloten nog een keer vol gas te geven. Dat leverde nog doelpunten op van Sven Lutke Willink en Sven Wold. Uiteindelijk bleken de goals niet eens nodig en pakte Delden op punten de periode.

Trainer Rob Bakker was heel blij met de periodetitel. “Ik ben ontzettend trots op het team. We spelen goed voetbal, werken hard en scoren veel goals. Dit is een hele mooie beloning.” De ploeg staat inmiddels ook weer derde en hijgt nummer twee WVV in de nek. “We gaan nu gewoon lekker door en zien wel waar het schip strandt.”