Klik op de foto voor de volledige fotoreportage van André Otten

Na maanden van voorbereiding was afgelopen zondag de reünie ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van SV Delden. De ruim 350 aanwezige reünisten werden met een blauw-gele loper verwelkomd op het prachtig blauw-geel versierde Sportpark de Mors.

Rond 14:30, toen de voetballers van de tropische zomer Morsbokaal inmiddels aan een verfrissend drankje zaten, heette Arjan Laarhuis namens de jubileumcommissie alle aanwezigen welkom.

Vervolgens was het aan voorzitter Hans van Laarhoven om de eerste exemplaren van de jubileumgids te overhandigen aan Gerrit Seppenwoolde, Henk ter Hofste en Gerrit Pelle. Deze 'coryfeeën' hebben een belangrijk aandeel gehad in de totstandkoming van deze prachtige jubileumgids, waarin 100 jaar historie van SV Delden is opgetekend en afgebeeld. Alle leden en sponsoren ontvangen de jubileumgids de komende weken thuis, de aanwezige oud-leden konden een exemplaar mee naar huis nemen.

De aanwezige leden en oud-leden haalden de hele middag gezellig met elkaar herinneringen op onder het genot van een hapje en een drankje. De bovenste verdieping van Sportkantine De Finish was ingericht als tentoonstelling met foto's, krantenartikelen en andere attributen uit een eeuw SV Delden. Deze tentoonstelling werd door jong en oud aandachtig bezocht.

Aan het eind van de middag kregen de reünisten een heerlijk buffet aangeboden namens SV Delden in samenwerking met Hotel & Restaurant Het Witte Paard. Onder zomerse omstandigheden en met muziek van DJ Brandt en DJ Jelmex was het daarna nog lang erg gezellig.

Ook deze jubileumactiviteit was weer bijzonder geslaagd, met dank aan de vele vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt. We kijken uit naar de volgende activiteit: de jubileumreceptie en grote feestavond op 15 juli!

Klik op de foto voor meer foto's (Marc Brinkcate, Boris Oonk, Peter Brusse)