klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 28 april de thuiswedstrijd tegen EGVV gelijkgespeeld. Pas nadat de bezoekers vlak na rust de leiding hadden genomen, kwam SV Delden beter in de wedstrijd. Een kwartier later wist SV Delden via Coen Witteveen langszij te komen en tien minuten voor tijd bracht Daniël Higgenbotham zelfs de 2-1 op het scorebord. Een penalty, twee minuten voor tijd, gaf EGVV de kans om toch nog een punt mee te nemen naar Gelselaar: 2-2.
Het leek erop dat er afgelopen zondag weinig nieuws viel te noteren over de wedstrijd tegen EGVV. Het enige woord dat op papier kwam was: “Objectief “, en dat sloeg op scheidsrechter Simmelink uit Haaksbergen die zijn taak uiterst serieus nam en een prima partij floot.
Voor de echte strijd moesten wij wachten tot de 2e helft, want die brandde toen echt los. EGVV ging er meteen vol in en dat resulteerde dan ook gelijk tot een treffer. Na een prima aanval kon Ronald Sieverink vrij eenvoudig in het lege plaatsen. SV Delden moest in de beginfase van de tweede helft vol aan de bak, want het doel van Ivo Otten lag stevig onder vuur. Gaandeweg ontworstelde het team van Belt zich aan de druk en er kwamen kansen voor SV Delden. Met name Brian Otten kreeg kleine en grote kansen, maar het was niet de dag voor Brian, zijn ijver kreeg niet de beloning. Beter deed Colin Neuber het. Aanvankelijk verdwenen een paar prima steekballen in de anonimiteit, maar een scherpe voorzet kreeg wel de aandacht die het verdiende. Coen Witteveen liep tegen de strakke bal aan; 1 – 1 en bracht de partijen daarmee in evenwicht.
Door deze goal ging het bij SV Delden beter lopen. Een vrije trap van Colin Neuber werd onderweg van richting veranderd en ging daardoor langs de verkeerde kant van de paal. En ja, Brian Otten bleef onfortuinlijk, maar een uitstekende steekbal werd door Daniël Higgenbotham op waarde geschat en hij liet dan ook de doelman kansloos; 2 – 1. Met nog tien minuten te spelen leek de wedstrijd beslist, want SV Delden bleef de wedstrijd controleren. Toch leverde een corner in de 85e minuut problemen op en moest Ivo Otten handelend optreden. In de tegenaanval leek SV Delden definitief te beslissen. Helaas ging Colin Neuber voor zijn eigen kans en zag eventjes betere opties over het hoofd. In plaats van 3 – 1 werd het 2 – 2, want heel slap verdedigen met een duikeling binnen de zestien tot gevolg gaf Robin ter Maat in de 88e minuut de gelegenheid vanaf de elfmeter EGVV naast SV Delden te zetten.
De 2 -2 was misschien wel een redelijke afspiegeling van de wedstrijd, maar het weggeven van de voorsprong door het slappe verdedigen in de slotfase was een doorn in het oog van trainer Rene Belt.