klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 7 april de uitwedstrijd tegen VV Lochuizen knap gewonnen. In de eerste helft hielden beide elftallen elkaar in evenwicht, met na een half uur een treffer van Ruben Klumpers - van dichtbij in het dak van het doel - en op slag van rust een benutte penalty door de thuisploeg. De gehele tweede helft was SV Delden de bovenliggende partij en de strijdlust betaalde zich in blessuretijd uit. Een overtreding op Brian Otten leverde een strafschop op, die door Colin Neuber feilloos werd benut: 1-2.

Het was een wedstrijd met twee gezichten, in het eerste bedrijf speelden, op de eerste tien minuten na, de jongens van René Belt een waardeloze pot. En tot overmaat van ramp moest Daniël Higgenbotham al vroeg het strijdperk verlaten, want de zeer warrig fluitende leidsman bestrafte Daniël met twee gele kaarten vanwege protesteren. Heel dom natuurlijk, want het team moest zo´n driekwart van de wedstrijd met tien man verder.
SV Delden begon zo goed, er werd snel druk gezet en Brian Otten was een lastpak voor de defensie van Lochuizen. Er was een veldoverwicht voor Lochuizen, een uitstekende vrije trap van Maykel Welberink deed Ivo Otten strekken. Hij redde knap door de bal over de lat te tikken. Toch kwam SV Delden op het halve uur aan de leiding. Uit een vrije trap belande de bal bij Ruben Klumpers die de onhoudbaar achter doelman Kraaijenzank joeg. Door het wegzenden van Daniël Higgenbotham sloop veel onzekerheid in de ploeg en het was het wachten op de gelijkmaker. En op slag van rust kwam die er ook. Een wat zachte terugspeelbal was de inleiding tot een penalty. De aanvaller in duel met Ivo Otten ging met veel theater naar de grond en kreeg als discutabele beloning een elfmeter. Bart Merkes voltrok het vonnis: 1-1.

De tweede helft beloofde niet veel goeds, want bij SV Delden liep het in de eerste helft van geen kant. Het tegendeel bleek, want het leek op er een totaal ander team in de wei stond. Alleen Sven Wold kwam de aanval versterken en dat was te merken ook. Het vertrouwen groeide en er werd gewerkt als een hecht team. De jongens uit Lochuizen en omstreken dachten de buit al binnen te hebben, maar kwamen bedrogen uit. Het was SV Delden dat de touwtjes strak in handen nam en niets meer weg gaf. De Lochuizer verdediging had de handen vol aan Sven Wold die in de 60e minuut de 1-2 op zijn voeten had. Hij omspeelde de keeper, maar de bal had net te weinig vaart om de doellijn te passeren, zodat een verdediger nog kon redden.
De dik verdiende winnende treffer kwam. Ver in blessuretijd probeerde Brian Otten zich een weg te banen door de Lochuizen verdediging. Hierin meende de scheidsrechter een overtreding gezien te hebben. Misschien wat gemakkelijk gegeven, of was het een goedmakertje, hoe dan ook, de werklust van Brian kreeg een beloning en Colin Neuber mocht verzilveren: 1-2.
Normaal gesproken is er na de wedstrijd weinig meer te melden. Maar de scheidsrechter van afgelopen zondag kwam na zijn laatste fluitsignaal nog met een verrassing. Met stijgende verbazing kon het team van René Belt kennis nemen dat ten onrechte met tien werd gespeeld en hij Daniël Higgenbotham niet van het veld zou hebben gezonden. Heel apart, twee keer geel is toch altijd rood. En waarom deze mededeling pas na de wedstrijd. Wie het weet mag het zeggen. Hoe dan ook, de tien van Belt toonden karakter. En dat zijn eigenlijk bonuspunten.