De dag begon zo mooi. Al vroeg kwam de selectie bijeen om de outfit, aangeboden door Aparthotel Delden, in ontvangst te nemen. Na allerlei plichtplegingen, een fotosessie en een gezamenlijke maaltijd konden onze jongens ‘strak in het pak’ op het strijdtoneel verschijnen.

Vroeger was er eens een leider die niks moest hebben van dit soort dingen voor de wedstrijd. Hij was van mening dat de jongens alleen met de wedstrijd bezig moesten zijn. Deze wijze man blijkt toch gelijk te hebben, want de eerst tien minuten was het team van Renė Belt niet goed bij de les. DTC ’07 zette vroeg druk en liet SV Delden niet in hun spel komen. Gaandeweg kwam SV Delden beter in de wedstrijd en met een uitstekende pass binnendoor van Colin Neuber, een prima voorzet van Marthijn Zweepe, gaf Kevin Otten maar zo de mogelijkheid deze mooie aanval te verzilveren. Het bleek achteraf de beste kans voor SV Delden in de eerste helft, want na ruim een kwart wedstrijd hielp scheidsrechter Wes uit Hengelo DTC ’07 in het zadel. Na ruim buitenspel liet deze leidsman gewoon doorspelen en was het voor Jaap Borgerink een koud kunstje de 0–1 aan te tekenen. Protesten volop aan SV Deldenzijde, maar de man was onvermurwbaar en het werd nog gekker. Twee minuten later was het weer raak. DTC “07 spits, Wouter Koopman, kwam terug lopen na een aanval en stond nog ver achter de verdedigers van SV Delden. Hij mocht daar, tot zijn eigen verbazing, de bal in ontvangst nemen en binnenschieten; 0-2. SV Delden van slag en nog voor de thee wist Jaap Borgerink te profiteren; 0-3. Daarmee was de wedstrijd eigenlijk al gespeeld.

Na de thee probeerde SV Delden het nog wel, maar DTC ’07 hield de zaak goed gesloten. De 15-jarige Sven Wold mocht wel zijn competitiedebuut maken in SV Delden 1. Helaas kon ook hij, wat ook niet verwacht kon worden, het tij keren. In de slotfase van de wedstrijd moest de giftbeker geheel leeg. Door alle risico’s die de jongens van Renė Belt namen kwam er veel ruimte. Stijn Brunninkhuis kon maar zo twee keer toeslaan. Met een 5-0 nederlaag eindigde de dag in mineur die zo mooi begon.