Het leek allemaal zo goed te gaan met SV Delden. Het kreeg na een drietal zeges de koppositie in zicht. Met de nederlagen tegen SVV ’91 en Phenix viel te leven omdat de ploeg niets onder deed voor de tegenstander. Afgelopen zondag was het in Gelselaar een ander verhaal.

Het team van Renė Belt, die ook komend seizoen de ploeg onder zijn hoede heeft, werd op alle fronten afgetroefd. De jongens uit de Achterhoek zaten er kort op en streden voor elke bal.

In de beginfase kwam het beste nog wel van SV Delden. Al in de 2e minuut kreeg Michel Teela de openingstreffer op een presenteerblaadje. De prima voorzet van Brian Otten ging echter hoog over omdat Michel de bal in enen nam. Ook na vijf minuten was een schitterende pass van wederom Brian Otten te lastig voor Colin Neuber om de doelman in verlegenheid te brengen. Toch maar zo twee beste kansen in de eerste vijf minuten. De ploeg was echter heel slordig in de passing en na een kwartiertje was dat desastreus. Robin ter Maat kon de bal maar zo oppikken en op Ivo Otten afgaan; 1 – 0. EGVV bleef de druk er op houden en zagen een paar minuten later een beste mogelijkheid maar net voorlangs gaan. Marthijn Zweepe probeerde het nog wel aan SV Deldenzijde, maar het doelpunt viel aan de andere kant. Op een vrije trap van EGVV kon Ronald Zieverink maar zo met de bal door SV Delden defensie lopen en de 2 – 0 binnen frommelen. Een prima vrije trap van Mark Tuitert belande op de lat. Het was een periode dat SV Delden zich even aan de druk van EGVV ontworstelde en ook gelijk gevaarlijk werd. Een voorzet op maat van Colin Neuber werd door Brian Otten met een hakbal achter het standbeen langs, ‘a la Madjer’ verzilverd; 2 - 1. Met deze prachtige goal kwam SV Delden terug in de wedstrijd en een bekeken pass van Frank Tuitert met een prima voorzet van Daan Wender gaven Colin Neuber en Michel Teela allebei de mogelijkheid SV Delden naast EGVV te brengen. Helaas konden zij deze buitenkans niet benutten.

Na de thee werd al rap duidelijk dat SV Delden een verloren wedstrijd speelde. In de eerste vijf minuten waren er nog twee kansen. Brian Otten schoot echter voorlangs en ook Marcel Morsink zag zijn schot over gaan. De corners van EGVV waren gevaarlijk. Eerst kwam er een waarschuwing met een kopbal op de lat, maar even later was het wel raak. Martijn Reurink kon een scherpe corner bij de eerste paal nog net met zijn hoofd beroeren en daarmee Ivo Otten kansloos laten; 3 – 1. Met deze derde treffer zat de wedstrijd er op. Met nog een half uur op de klok zou het allemaal nog kunnen, maar het zat er geen moment in. EGVV was de terechte winnaar. De ploeg was veel scherper en boden strijd. Daan Wender was aan SV Delden zijde een positieve uitzondering. Aanstaande zondag komt DTC uit Tilligte en Lattrop op bezoek. Een prima gelegenheid voor revanche.