Klik op de foto voor meer foto's.

Er was het kampioensteam van de 6e klasse alles aan gelegen om de competitie 2011 / 2012 hoe dan met een positief resultaat af te sluiten. LSV wou duidelijk laten zien dat zij de beste waren gaf scheidende trainer Rob Bakker als reden. SV Delden daarentegen had de grootste moeite een representatief team op de been te brengen. Trainer René Belt moest door de vele mutaties zijn team drastisch wijzigen. Zo was Timo Braakhuis na lang blessureleed, noodgedwongen, een hele wedstrijd van de partij.

In het begin van de wedstrijd was SV Delden nog wat zoekende en leek het er op dat LSV over de jongens van Belt heen zouden walsen. In de 4e minuut was het dan ook al raak. Uit een uitstekende corner kon Dennis Punte geheel vrijstaand binnen koppen. Het voor SV Delden eerst wat onwennig achterin, maar gaandeweg kwam SV Delden beter in wedstrijd en een lange uittrap kon door Coen Witteveen worden opgepikt en wist de LSV verdedigers te verrassen en fraai de 1 – 1 binnen te schieten.
Op het kwartier was het toch weer LSV dat de leiding kon nemen. Een uitstekende aanval kon door Dennis Punte fraai met het hoofd worden afgerond; 1 – 2. De Lonneker vreugde was echter van korte duur want Niek Boerboom ging als een bliksemschicht langs de LSV verdedigers, gaf fraai voor, en Timo Braakhuis kon simpel afronden; 2 – 2.
Na een dik kwartier al vier doelpunten en dat ook nog met af en toe schitterend voetbal. Het niet zo verwende SV Delden publiek reageerde dan ook verrast op het goede spel.
Het werd zelfs nog mooier, want een prima aanval met een bekeken wippertje over een paar LSV verdedigers zette Timo Braakhuis Niek Boerboom vrij op de zestienmeterlijn. Met een verwoestende uithaal was de LSV doelman volkomen kansloos. De 3 -2 dik verdiende voorsprong bleef tot de thee op het scorebord staan.

Ook in de tweede helft bleef SV Delden het betere spel houden. Helaas wisten de jongens van René Belt zich zelf niet te belonen. Colin Neuber en Coen Witteveen waren er een paar keer heel dicht bij, maar de beste kans was voor Niek Boerboom die door Colin Neuber met een steekballetje vrij voor de doelman werd gezet. Helaas ging zijn inzet net naast. Het zou de nekslag voor LSV kunnen betekenen.
Het laatste kwartiertje raakte het accuutje van SV Delden gaandeweg leeg, want enkelen moesten ook s ‘morgens al aan de bak. Zo kon LSV in de slotfase de wedstrijd alsnog naar zich toetrekken en via een uitgespeelde aanval de 3 – 3, middels Bob van Renen en 3 – 4 door Bob Hofman de volle winst te pakken.

Ondanks deze nederlaag bleef een positief gevoel, want het was een heerlijke, sportieve wedstrijd. Het geeft Belt aanknopingspunten voor de nieuwe jaargang.

Bloemen, geschenken en mooie woorden waren er voor Martin Wardenburg als scheidend assistent scheidsrechter, Gerrit Naafs, ad interim spits en huis fotografe Majorie Steentjes.