klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft de volgende ronde van de nacompetitie bereikt. Op het eigen sportpark De Mors werd zondag 3 juni SV Halle met 2-1 verslagen. Hoewel de ploeg van Wouter Kwakkenbos aanvankelijk een makkelijke middag tegemoet leek te gaan, bleek niets minder waar.

Delden kwam via Joost Hendriks al na twee minuten spelen op voorsprong. In de tiende minuut bracht Sven Lutke Willink ook de 2-0 op het scorebord, waardoor Delden de buit al vroeg binnen leek te hebben. Nog binnen het kwartier vond Halle echter de aansluiting. Dit zorgde ervoor dat de thuisploeg op twee gedachten hinkte: de voorsprong verdedigen of gaan voor de 3-1. Halle bleef ondertussen zoeken naar de gelijkmaker, zonder heel gevaarlijk te worden.

Ook na de pauze bleef het spelbeeld hetzelfde. Halle zocht een treffer en Delden richtte zich vooral op snelle counters. Deze leverden de nodige kansen op voor de blauw-gelen, maar een doelpunt viel niet. Halle bleef hierdoor in leven. Vlak voor tijd raakte Scott Wold ook nog de paal.

Volgende week zondag 10 juni staat de volgende krachtmeting op het programma. Het vlaggenschip van SV Delden speelt dan de uitwedstrijd uit bij Sportvereniging Kilder uit de 4e klasse.