klik op de foto voor meer foto's

Zondag 27 mei speelde SV Delden 1 de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen, thuis tegen Lochuizen. Op een sfeervol aangekleed Sportpark De Mors, waar de andere seniorenelftallen en ook het dameselftal van SVO Twickel het einde van een geslaagd seizoen vierden, liet het eerste elftal zich door het gezellige randgebeuren niet van de wijs brengen.

De ploeg van trainer Wouter Kwakkenbos begon prima aan de wedstrijd en opende in de vijfde minuut al de score via een strafschop van Sven Wold. In de 21e minuut was het opnieuw Sven Wold die een goede combinatie fraai afrondde. Colin Neuber zorgde nog voor het half uur voor de beslissing door de 3-0 tegen de touwen te schieten. Vlak voor de pauze werd het ook nog 4-0. Dit keer was het Sven Lutke Willink die het net wist te vinden.

Na de pauze scoorde SV Delden opnieuw snel. In de 46e minuut completeerde Sven Wold zijn hattrick met een knappe kopbal. Na 70 minuten spelen slaagde Lochuizen iets terug en bracht de 5-1 op het scorebord. In het restant van de wedstrijd werd niet meer gescoord.

Omdat ook SC Meddo haar laatste wedstrijd wist te winnen, is SV Delden is in de competitie op een derde plek geëindigd. Het succesvolle seizoen 2017-2018 krijgt daarmee voor de blauw-gele hoofdmacht nog een interessant toetje. SV Delden doet mee aan de nacompetie, waarin het zal strijden om een plaats in de vierde klasse.

De eerste ronde van de nacompetitie staat meteen komende zondag op het programma. SV Delden speelt dan thuis tegen SV Halle. De winnaar van dat duel plaatst zich voor de tweede ronde, die een week later gespeeld zal worden.

Wie weet wat er nog in het vat zit voor SV Delden? Komt het zien en kom de jongens aanmoedigen op zondag 3 juni, op Sportpark De Mors: SV Delden 1 - SV Halle 1. Aanvang 14:30 uur.