klik op de foto voor meer foto's

Mooier kun je kampioenswedstrijden niet bedenken: de laatste wedstrijd van het seizoen, als nummer 2 met 2 punten achterstand een thuiswedstrijd tegen de koploper. Alleen winst telt!

Zaterdagmorgen 23 december kon de wedstrijd der wedstrijden eindelijk gespeeld worden, nadat de oorspronkelijke editie twee weken geleden door sneeuwval werd afgelast. Langs de lijn van een “uitverkocht” Sportpark de Mors hadden zich, gewapend met spandoeken, vele supporters van beide teams verzameld.

Eindelijk klonk het eerste fluitsignaal en meteen werd duidelijk dat de jongens van Bon Boys voor niets minder dan de winst gingen. Nadat de eerste aanval van Bon Boys goed werd afgehouden, eindigde een mooi uitgespeelde aanval van SV Delden in het zijnet. De toon was gezet: dit wordt een échte wedstrijd.

Naarmate de eerste helft vorderde kwam SV Delden steeds meer in het spel, wat leidde tot een aantal goede kansen maar nog steeds geen doelpunt. Gelukkig werd tegen het einde van de eerste helft de ban gebroken met een mooi doelpunt van SV Delden, dat uitbundig gevierd werd: 1-0! Met die stand werd er ook gerust.

De jongens van Bon Boys kwamen goed uit de rust en werden een paar keer gevaarlijk, maar sterk verdedigen door SV Delden voorkwam keer op keer de gelijkmaker. Het bleef enorm spannend, want een gelijkstand aan het eind zou betekenen dat Bon Boys kampioen zou  worden! Gelukkig maakte SV Delden uit een mooie aanval de 2-0, die zo mogelijk nog uitbundiger gevierd werd.

Hoewel Bon Boys het wel probeerde hield SV Delden uiteindelijk goed stand tot het bevrijdende eindsignaal! Wat een ontlading bij de jongens, leiding en het publiek! SV Delden JO11-2 heeft de wedstrijd op strijd en met mooi voetbal verdiend gewonnen. Bon Boys toonde zich een sportieve verliezer en had zelfs een grote zak snoep meegenomen als felicitatie, waar beide teams zich samen tegoed aan deden.

Direct werden de voetballers van SV Delden geëerd met een mooie medaille, waarna volgens goed gebruik met tenue aan gedoucht werd. Na de welverdiende patat met ranja in de kantine volgde een geweldige zegetocht door Delden met de blauw-gele huifkar.

De jongens van SV Delden JO11-2 kunnen al met al terug kijken op een sterk najaarsseizoen. Op één na werden alle wedstrijden gewonnen, alleen tegen WVV JO11-2 werd gelijk gespeeld. Ook de op één na laatste wedstrijd tegen FC Eibergen werd nog even spannend, maar er werd uiteindelijk goed terug geknokt om een achterstand om te buigen in een overwinning.

Tijd voor een stapje hoger op na de winterstop, maar eerst lekker nagenieten van deze onvergetelijke dag!