klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft zondag 22 oktober opnieuw uitstekende zaken gedaan voor de ranglijst. Na twee zeges en twee gelijke spelen werd nu het uitduel in en tegen Haaksbergen met 1-3 gewonnen. Door de overwinning blijft de ploeg van Wouter Kwakkenbos meedraaien in de top van de Vijfde Klasse B. Alleen Rietmolen en SC Meddo haalden tot op heden meer punten.

SV Delden begon zoals vaker dit seizoen sterk aan de wedstrijd en was in de beginfase de betere partij. Dit resulteerde in de 19e minuut in de verdiende openingstreffer van Joost Hendrikse. Hierna kwam Haaksbergen iets beter in de wedstrijd en werd het een gelijk opgaande strijd. Ondanks dat er geen doelpunten meer vielen in de eerste helft, was er voor de toeschouwers voldoende te genieten in het levendige duel.

Na de pauze ging de thuisploeg op zoek naar de gelijkmaker. SV Delden hield echter knap stand, met onder anderen een uitblinkende Niels Oude Wesselink in de defensie. Kansen kwamen er in het vervolg nog wel voor beide ploegen maar geregeld stond ook de paal in de weg. In het laatste kwartier werd SV Delden weer sterker en wist het via Sven Lutke Willink het duel in het slot te gooien. Vlak voor tijd maakte Sven Wold er ook nog 0-3 van. Het slotakkoord was voor Haaksbergen dat in de blessuretijd de eindstand op 1-3 bepaalde.