klik op de foto voor meer foto's

SV Delden 1 heeft op zondag 8 oktober een punt overgehouden aan het thuisduel met Sportclub Neede. De aantrekkelijke wedstrijd op sportpark De Mors eindigde in 2-2. Voor SV Delden scoorden Scott Wold en Colin Neuber. Laatstgenoemde deed dit uit een vrije trap in de allerlaatste seconde van de wedstrijd.

SV Delden begon prima aan het derde duel van het seizoen en was in de openingsfase de betere ploeg. Na 25 minuten spelen kwamen de blauw-gelen verdiend op voorsprong. Een goede corner van Sven Lutke Willink belandde op het hoofd van Scott Wold die prima binnenknikte: 1-0. Ook in het restant van de eerste helft liet SV Delden bij vlagen prima veldspel zien. En dat tegen de ploeg waar het vorig seizoen twee keer kansloos van verloor (5-1 en 6-1).

Na de pauze werd Neede echter langzaam sterker en werd de ploeg van Wouter Kwakkenbos teruggedrukt op eigen helft. In de 55e minuut viel de 1-1. Neede bleef hierna gevaarlijk en wist een kwartier voor tijd ook de 1-2 achter de Deldense doelman te werken. Dit leek ook de einduitslag te worden, maar in de allerlaatste seconde van de wedstrijd kreeg SV Delden nog een vrije bal. Colin Neuber ontfermde zich over deze mogelijkheid en schoot prima binnen. Het duel kreeg daardoor geen winnaar en eindigde op 2-2.