klik op de foto voor meer foto 's

SV Delden 1 heeft zondag 23 april de thuiswedstrijd tegen Diepenheim verloren. In de Hofderby bood de thuisploeg in het begin van het duel nog wel aardig partij, maar gaandeweg de wedstrijd kreeg Diepenheim steeds meer controle over de wedstrijd. Het veldoverwicht werd vlak voor en vlak na rust omgezet in een 0-2 voorsprong. Halverwege de tweede helft kwam de eindstand op het scorebord: 0-3.

SV Delden begon helemaal niet slecht aan de wedstrijd en was in de eerste heft goed gewaagd aan het hoger geklasseerde Diepenheim. De ploegen leken ook te gaan rusten met een 0-0 stand, maar vlak voor de pauze kwamen de bezoekers toch op voorsprong. Een vrije bal viel achter de verdediging van SV Delden en kon eenvoudig worden afgewerkt. Ruststand: 0-1.

Het strijdplan van SV Delden voor de tweede helft liep direct na de pauze een flinke deuk op. Diepenheim nam het heft in handen en verdubbelde de voorsprong in de 47e minuut. De blauw-gelen kregen in het vervolg via onder anderen Scott Wold wel wat mogelijkheden, maar de bezoekers bleven geconcentreerd spelen. Dit leidde in de 66e minuut tot de 0-3 en de definitieve beslissing. Eindstand: 0-3.